Live med liveshopping – hon blir ny COO: ”Väldigt spännande”

Ehandel Live blir Showroom.

Ett Netflix för liveshopping. Så beskrevs satsningen Ehandel Live när den presenterades i slutet av förra året. Ambitionen från oss på Ehandel var - och är fortfarande - att bygga en mötesplats för e-handlare, varumärken, influencers och konsumenter.

LÄS ÄVEN: Ehandels nya storsatsning: "Ska bli ett Netflix för live shopping"

Annons

Sedan dess har arbetet fortskridit och nu är vi live med den helt nya plattformen, som också har fått en ansvarig COO. Hon heter Maria Olsson och beskrivs som en person med flera års erfarenhet inom kommunikationsbranschen.

Det känns väldigt spännande att få vara med och forma ett helt nytt konsumentbeteende. Jag är helt övertygad om att liveshopping kommer att få ett genomslag inom många olika produktkategorier, säger hon om sin nya tjänst.

Vi har letat efter en ledare som både kan paketera vårt erbjudande mot tittarna och leda det team vi nu har på plats och Maria är helt rätt person för den här utmaningen, tillägger Johan Svensson, vd på Ehandel och medgrundare.

Inför lanseringen har Ehandel Live fått ett nytt namn: Showroom.

Med nya namnet Showroom har vi ett varumärke som alla kan relatera till. Alla e-handlare kommer att ha ett eget Showroom och det blir enkelt för tittarna att följa sina favoritvarumärken och influencers, säger Maria Olsson.

Tanken är att Showroom ska bli en distributionsplattform för alla som vill visa upp kommersiella videor. Inför lanseringen har företaget också ingått ett samarbete med Bambuser, som ska kunna bistå med produktionshjälp till de e-handlare som ännu inte hoppat på tåget med live shopping.

Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda svenska e-handlare som inte börjat med liveshopping möjligheten att använda den världsledande produktionsteknik som Bambuser utvecklat, säger Johan Svensson.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!