Liveshopping-jätten ökar med över 400 procent – men resultatet dyker

"Alla nyckeltal pekar i rätt riktning".

Liveshoppingaktören Bambuser redovisar ännu en stark rapport. Under årets andra kvartal omsatte företaget totalt 34,8 miljoner kronor, en ökning med 411 procent. Värdet på bolagets kontrakt, varav många är med e-handelsföretag, uppgick till drygt 70 miljoner kronor, 664 procent upp från samma post förra året.

När vi stänger böckerna för det andra kvartalet pekar alla våra nyckeltal i rätt riktning, säger Bambusers vd Maryam Ghahremani i ett pressmeddelande.

Annons

Rörelseresultatet (EBITDA) gick dock i motsatt riktning. Det sjönk från minus 4,9 till minus 26,9 miljoner kronor, något företaget kopplar till satsningar på plattformen.

Under kvartalet har Bambuser också fått allt fler avtal som sträcker sig över en längre tid, berättar företaget.

I dag är de flesta av våra avtal på en period av 12 månader. Dessutom har vi under kvartalet påbörjat avtal som sträcker sig över 24 och 36 månader.

LÄS ÄVEN: Här är Bambusers nya livetjänst: "Är under enorm press"

Annons