Lyko köper influencerns skönhetsmärke: “Perfekt match”

"Lyfta varumärket till nästa nivå".

E-handlaren Lyko har lagt vantarna på influencern Rebecca Stellas skönhetsmärke Rebecca Stella Beauty. Det rapporterar e-handlaren idag.

LÄS ÄVEN: Rebecca Stella tar succén offline: ”Ökat i alla kanaler”

Annons

Varumärket som startades 2018 sägs ha en stark position på marknaden och ska vara välkänt i Lykos målgrupp.

Jag är glad att Rebecca Stella vill utveckla sitt varumärke tillsammans med oss och jag ser en stor möjlighet att utveckla nya produkter och skala varumärket via vår infrastruktur. Rebeccas erfarenhet och räckvidd är en perfekt match till vår växande Inhousekompetens med både produktutveckling, Lyko Studio och vår omnikanalförsäljning, säger vd:n Rickard Lyko i en kommentar till köpet.

Affären ska vara i hamn den sista september i år, då varumärket alltså byter händer.

Det är fantastiskt roligt att lyfta varumärket till nästa nivå, utveckla det och göra en rebranding tillsammans med Lykos fantastiska team. Deras kompetens och distribution i kombination med mig och varumärkets kärnvärden, som jag utvecklat genom åren, har en enorm potential, kommenterar Rebecca Stella.

Annons