MediaMarkt höll sig till igår kväll – såg direkt tvåsiffrig ökning

"Black Friday är något som svenskarna verkligen ser fram emot".

Medan Zalando började med kampanjandet redan i torsdags i förra veckan, och CDON drog igång i söndags, så väntade MediaMarkt till igår kväll. Det är nu sjunde året i rad som elektronikjätten kör Black Friday och intresset verkar inte ha dalat.

Lagom till det att MediaMarkt slog upp dörrarna till sina varuhus på måndagmorgon kan man konstatera att intresset för Black Friday är mycket stort. Trafiken till sajten ökade tvåsiffrigt jämfört med motsvarande period föregående år, meddelar företaget i ett pressmeddelande.

Annons

Fjärde året med Black Week

Det är fjärde året som MediaMarkt nu kommer att köra en vecka med erbjudanden. Förberedelserna sägs ha pågått i flera månader.

Vi var en av de första aktörerna att introducera Black Friday för svenskarna och Black Friday har bara vuxit sig större och större de senaste åren. Av trafiken till sajten att döma kan vi se att Black Friday är något som svenskarna verkligen ser fram emot, säger Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör på MediaMarkt.

Annons