NA-KD lägger 40 miljoner på ny tjänst

En av företagets största satsningar hittills.

Nätmodehandlaren NA-KD växer så att det knakar. Nu meddelar Habit att e-handlaren håller på att koka ihop en helt ny tjänst.

LÄS ÄVEN: NA-KD sålde för 820 miljoner – dubblade nästan omsättningen

Annons
Annons

Hållbarhet är på agendan hos många just nu och bara de senaste dagarna så har H&M investerat i Sellpy, samtidigt som marknadsplatsen Yaytrade har utmanat med en liknande tjänst.

NA-KD planerar nu att göra det möjligt för kunderna att direkt, i den befintliga e-handeln, sälja vidare sina använda plagg. Vilket påminner om Zalandos initiativ Wardrobe.

LÄS ÄVEN: Zalando köper kunders använda plagg online och säljer dem offline

Enligt grundaren Jarno Vanhatapio så ska det handla om “bolagets enskilt största satsning hittills” med en investering på 40 miljoner kronor.

Vi har byggt ett väldigt friktionsfritt sätt för kunden att sälja vidare sina gamla plagg. Det kommer att vara som att handla vilka varor som helst, säger Jarno Vanhatapio till Habit.

Några konkreta detaljer om den nya tjänsten delges dock inte. Men den ska se dagens ljus under första kvartalet nästa år. Det som sägs hålla tillbaka satsningen är fraktbolagen.

Det som håller tillbaka oss är fraktbolagen eftersom det är ett helt nytt hanteringssätt, vilket innebär att de behöver ta fram nya tjänster. Det handlar bland annat om att spara på frakter, säger Jarno Vanhatapio.

Annons
Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!