Search
Close this search box.
ANNONS

Nischade mathandeln kastar in handduken: “Färre ordrar”

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

Kämpade med höga priser.

ANNONS

I mitten av förra året kunde vi berätta om den lite annorlunda mathandeln Gimmefood.se. En e-handel som satsade på att sälja sydkoreansk mat.

Nätbutiken slog snabbt miljonen under uppstartsåret 2020 och klättrade till 2,5 miljoner i omsättning 2021.

Vi har haft en del utmaningar med att få in produkter i tid. Pandemin och kriget har fått priserna på logistik att skjuta i höjden. Detta har haft en direkt inverkan på produktpriserna. Men vi kommer att fortsätta att försöka hitta lösningarna för att övervinna dessa utmaningar, sade grundaren till Ehandel i juni förra året.

Och förra året så dalade omsättningen till 1,7 miljoner kronor, dock med ett positivt rörelseresultat. Förklaringen till tappet var enkel:

Bolaget har fått in färre ordrar under året varför omsättningen minskat, skriver företaget i sin årsredovisning.

Vi får anta att antalet order har fortsatt att minska, för den 14 november i år så försattes företaget i konkurs. Hemsidan har också stängts ned.

Dela artikeln: