Nyförvärv ska få snurr på last mile-jätten: ”En nyckelspelare”

"Jag kan tillföra en hel del".

Finskägda Wolts svenska satsning rullar vidare. Last mile-bolaget har under året gjort flera tunga rekryteringar, och nu förstärker man organisationen ytterligare med Linda Fors som ny head of commercial.

LÄS ÄVEN: Last mile-jätten hämtar boss från Daniel Wellington: ”Stordåd”

Annons

Linda, som direkt kliver in i sin nya roll, kommer närmast från Blocket där hon bland annat axlat ansvaret som marknadsplatsdirektör.

Wolt är ett otroligt spännande företag vars resa i Sverige bara har börjat. Jag ser en stor potential i bolagets vision om att bli som “ett köpcentrum i mobilen” där jag tror att jag kan tillföra en hel del givet min bakgrund inom digital handel och digitala handelsplattformar, säger Linda Fors i en kommentar.

Utmanande tillväxtresa

Linda Fors har sedan tidigare även ett förflutet som vd för mediebevakningsföretaget Infopaq, samt som affärsområdeschef B2B på Bonnier News. Erfarenheter som vägde tungt i rekryteringen.

Linda har en mycket intressant profil och besitter kunskap och erfarenhet som vi saknar inom organisationen. Vi står inför en intressant och utmanande tillväxtresa som bolag under kommande år och Linda kommer bli en nyckelspelare i detta, kommenterar Wolts vd Johan Grönvall.

LÄS ÄVEN: Last mile-bolaget ökar med över 50 procent

Annons