Odd Molly släpper ny sajt: ”Extremt snabb”

"Är ett helt annat bolag idag".

Odd Molly har nylanserat sin e-handelssajt, vilken nu beskrivs som företagets digitala flaggskeppsbutik. Uppdateringen är en del av Odd Mollys förändringsresa som bolaget befinner sig på, efter de omstruktureringar som verksamheten har gått igenom under de senaste åren.

LÄS ÄVEN: Nya affären räddar Odd Molly – vänder till vinst

Annons

Vi är ett helt annat bolag idag än vi var för två år sedan, säger Jennie Högstedt Björk, vd på Odd Molly, i ett pressmeddelande.

Man har gett sajten en ny design samt uppdaterat e-handelsstrukturen så att den är bättre mobilanpassad och "extremt snabb".

Inom modeverksamheten har vi minskat våra fasta kostnader med cirka 50 procent, ställt om till en alltmer digital affär och har numera två starka varumärken och en secondhandplattform i vårt utbud. Cirka 70 procent av omsättningen kommer från digitala kanaler, varav en klar majoritet från den egna e-handeln för våra varumärken.

Att göra den här satsningen på en sajt i absoluta framkant för att förbättra kundupplevelsen ytterligare, går helt i linje med vår strategi, säger Jennie Högstedt Björk.

LÄS ÄVEN: Därför köper Odd Molly fastigheter: ”Inga avsikter att lämna”

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!