Q3: Hubso ångar på – och siktar mot Europa: ”Större potential”

"Glädjande tillväxt i Q3".

För drygt fyra år sedan förverkligade entreprenören Josefine Abrahamsson sin dröm. Tillsammans med influencer-byrån Tourn – lanserade hon Hubso. Koncernen skapar med dotterbolaget Hubso kommersiella e-handelsvarumärken tillsammans med influencers – och står även bakom flera onlinebutiker.

Några exempel är Rebecca Stella Beauty, klädmärket Sanne Alexandra Stockholm, LXA the label som släpptes med youtubern Linn Ahlborg. Samt A-Dsgn som togs fram tillsammans med influencern Alice Stenlöf.

Annons

LÄS ÄVEN: De är bolaget bakom svenska influencers e-handelssatsningar

För tredje kvartalet 2021 redovisar nu Hubso en nettoomsättning på 7,4 miljoner kronor. Det är en tillväxtökning med 22 procent, jämfört med motsvarande kvartal i fjol. Även EBITDA-resultatet växte till 224 000 kronor (-342 000). Antalet ordrar blev samtidigt 17 procent fler – och uppgick till 12 000. Nettoomsättningen för hela Hubso Group-koncernen landade på 7,7 miljoner (6,9).

Tillväxten under Q3 var särskilt glädjande, då vi har befunnit oss i en tid med vissa leverans- och logistikutmaningar till följd av pandemin. Detta har drabbat hela branschen och med det flera av våra branschkollegor, kommenterar vd:n Josefine Abrahamsson.

Bra match

Under kvartalet har koncernen även fyllt på kassan med omkring 7,8 miljoner. Detta efter att man använt utestående teckningsoptioner.

Vi har stärkt vår närvaro i Europa där försäljningen av Le Capsole primärt skett i Spanien, Tyskland, Storbritannien och USA. Det är därför vi med tillförsikt ser hur vi kommer att kunna växa vår affär i Europa med en mycket större potentiell kundbas än i Norden. Etableringen av lager- och logistiklösning för den Europeiska marknaden har på ett mycket bra sätt matchat den kundupplevelse som vi strävar efter i samtliga av våra varumärken.

Under Q4 ska Hubso bland annat lansera ett nytt varumärke från influencern Josephine Qvist – som gör sin första lansering. Även USA-influencern Mara Teigen ska ansluta sig till Hubso. Koncernen har under under Q4 även köpt en majoritetspost i Per Lei, ett skönhetsvarumärke inom ögon- och ögonbrynsprodukter.

Annons