Så ska Petra Tungården lyfta sin e-handel – avslöjar nya satsningen

"Ett av de roligaste formaten".

Förra veckan skrev vi om mode-entreprenören och influencern Petra Tungårdens framgångar med sin e-handel Adoore, som säljer klänningar. Nu står det även klart att Adoore inleder ett samarbete med Streamify, en plattform för liveshopping.

Liveshopping är ett av de roligaste formaten eftersom det är väldigt äkta, och kunderna kommer närmare både varumärket och personerna bakom. Vi vill utveckla konceptet ytterligare, till exempel ta med tittare på plåtningar och visa vad som sker backstage, säger Petra Tungården, vd och grundare av Adoore, i ett pressmeddelande.

Annons

Omsatte 14 miljoner

Liveshopping-eventen, som ska publiceras på plattformen, ska användas för att lyfta e-handeln till nya nivåer, framgår det. Avtalet med Streamify gäller dock till att börja med under ett år.

Liveshopping möjliggör även för köparen att ta rätt beslut, kunden får en möjlighet att ställa frågor om produkten, eftersom det minskar returgraden är det även positivt ur ett miljöperspektiv, kommenterar Petra Tungården.

För det senast tillgängliga räkenskapsåret, som är brutet (2019/2020), omsatte bolaget 14 miljoner kronor och gjorde en EBIT-vinst på 5 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Från 4 till 14 miljoner: Så boostade Petra Tungården sin e-handel

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!