Shein öppnar butik i Sverige – lockar med ny kollektion

Väljer stadens mest centrala plats.

Ehandel skrev nyligen om att kinesiska e-handelsjätten Shein nu i november öppnar upp sin första permanenta butik i Tokyo. Men det är inte en helt vanlig butik, utan mer av ett showroom. Kläder QR-kodscannas med mobilen och skickas sedan hem till kunden.

Mitt i city

Shein har också gjort sig känt för att regelbundet öppna popup-butiker runt om i världen, däribland Rom, Berlin, Paris och Stockholm. Nu är det dags för ännu en popup i den svenska huvudstaden, enligt ett pressmeddelande.

Annons

På måndag den 14 november slår den upp portarna på Sveavägen 6, intill Sergels torg. Där kommer kunderna mötas av ett urval av Sheins kollektion Holiday. Butiksytan uppgår till 150 kvadratmeter och det kommer att finnas både herr- och damplagg samt barnkläder. Men också produkter inom inredning och skönhet.

Upp till 300

E-handelsundret Shein inledde sitt segertåg på Tiktok. Där har bolaget marknadsfört sig i otaliga klipp och företaget har åstadkommit en mycket sofistikerad målgruppsanpassning, som eldat på försäljningen. Priserna per plagg ligger i regel på mellan 100 och 300 kronor. Shein bjuder även på frakten för köp på minst 300 kronor.

I somras hade Shein, grundat 2008, högre värdering än H&M och Zara tillsammans: motsvarande 100 miljarder dollar. Största marknaden är USA och alla kläder tillverkas i Kina.

LÄS ÄVEN: Nya draget: E-handelsjätten Shein öppnar sin första fysiska butik

Annons