Annons
Annons

Sponsrat innehåll

Inför Emeet Klarna fokuserar på kundupplevelsen och framtidens köpstarkaste generation

Till att börja med, varför tycker ni att man ska besöka Emeet? Emeet är ett kunskapsevent, av handlare för handlare. Här delar vi alla i branschen med oss av insikter, erfarenheter och frågeställningar. Vi har möjlighet att prata och diskutera kring kommande trender och hur vi fortsätter vara relevanta för slutkunden. Det är en dialog…

Inför Emeet Gekås e-handel – som bara fungerar i Ullared

Varuhuset Gekås i Ullared har länge haft principen att allt du handlar där ska kunna få plats i en bil. Samtidigt såg Gekås en efterfrågan på utemöbler inför årets säsong, varor som kan vara svåra att få in i bilen redan innan den fyllts med fynd. Svaret blev en unik e-handelshybrid som utvecklats i samarbete…

Inför Emeet Kombinationen e-handel och fysisk butik blir allt viktigare

Näthandeln fortsätter att växa, men vi ser också en stark livskraft i de fysiska butikerna och många aktörer ser värdet i att kombinera bådadera. Det handlar om att ge konsumenten valfrihet kring hur han eller hon vill göra affär. Vi människor har ett grundläggande behov av att mötas i verkligheten, vilket ger den fysiska handeln…

Annons
Annons

Inför Emeet Direct-To-Consumer (D2C) – en global trend att bli kär i

Under de senaste åren har stora amerikanska online-butiker vuxit fram från nästan ingenting. För många är företag som Allbirds, Gymshark, Warby Parker och Dollar Shave Club bekanta, för att inte tala om familjen Kardashians affärer online. De har redan förändrat människors köpbeteende.  Dessa D2C-aktörer säljer varor huvudsakligen direkt till konsumenter, utan mellanhänder. Man använder inga…

Inför Emeet B2B e-handel för 150 miljarder

Starweb bjuder in till en workshop kring hur ehandlare kan öka mängden företagskunder och ta del av denna enorma kaka. Att verka inom både B2C och B2B, till rätt målgrupp med rätt funktionalitet och presentation, innebär att ehandlare faktiskt både kan ha kvar och samtidigt äta kakan. Hur ofta händer det? I USA har B2B…

Annons
Annons

Hur undviker du övergivna kundkorgar?

Trots dina välplanerade strategier kommer kunderna att börja shoppa på din webbplats för att sedan bli distraherade av ett e-postmeddelande, en avisering från en annan plattform eller till och med mänsklig distraktion. Detta utgör grunden för övergivna kundkorgar. Så hur kan du undvika att kundvagnen övergivs? Förstå vem du ska engagera för att köpa Att…

Därför förlorar detaljhandeln 221,1 miljarder

Kunder föredrar omnikanal Förra året uppgav 33 procent av de nordiska representanterna att de föredrar att handla i en fysisk butik. Detta jämfört med 25 procent som istället föredrog att handla online. I år uttryckte 28% av de nordiska respondenterna en stark preferens för upplevelsen i butiken och 23% uttryckte en stark preferens för online….

Nå ut på flera digitala kanaler snabbare och enklare

Datafeed-hantering låter komplicerat och svårt men använder man rätt verktyg blir det enklare än man tror. Allt som egentligen behövs är en datafeed som innehåller alla produkterna man vill annonsera. I verktyget är det därefter möjligt att välja alla kanaler som är intressanta och sedan börja sälja sina egna produkter genom dem. Verktyget innehåller över 1000 förinställda…

Grand Shoes berättar om hur Trustpilot hjälpte dem att bygga upp förtroende på nya marknader

Grand Shoes är en stilorienterad skobutik för män med stora fötter, som lovar trendiga skor och sportskor till alla sina kunder, tillsammans med utmärkt kundservice. Företaget har från ett tidigt skede förstått vikten av att bygga upp ett onlinerykte bland besökare och lojala kunder hemma i Sverige, samt över hela Norden och i Storbritannien. Med…

Helthjem och Unifaun – Både uppstickare och etablerade på olika marknader

Helthjem har under sin korta livstid vuxit från att leverera 100 000 paket per år till 5 miljoner. Det är framförallt e-handeln i Norge som har fastnat för vad Helthjem erbjuder. Snabbheten och smidigheten i leveranserna är det som utmärker dem, t.ex så har de en expressprodukt som de är ensamma om på marknaden där de…

Teknikmagasinets resa mot att erbjuda kunden den leverans de önskar

Teknikmagasinets affärsidé är enkel, de vill erbjuda smart teknik som gör livet lite roligare, där det alltid finns något till sig själv eller att ge bort i present. Det gör de dessutom i trafiknära A-lägen och i större köpcentrum, så det alltid är lätt att hitta dit Men hur känner då Teknikmagasinet av e-handelns framfart?…

Hjälpsam och intelligent e-handel med personalisering

Konvertera mera med personalisering Att segmentera kommunikationen och erbjudandet för att bli mer relevant och skära igenom bruset är ingenting nytt och något som alla typer av organisationer måste tänka på i sin kommunikation. Men och om du driver en e-handel med konsumentvaror är det kanske viktigare för dig än för någon annan. Din e-handel…

Pop up blir möte mellan e-handel och fysisk butik

Det är lätt att se problemen med retail idag, men om du tittar närmare så ser du en annan bild. E-handeln fortsätter att öka, och prognoser visar att traditionell retail till och med stärker sina positioner i framtiden. Så hur ska man förhålla sig till dessa dubbla budskap? Strategiskt initiativ Som det största fenomenet inom…

Moomin.com:s väg till en effektiv distribution internationellt

För alla e-handlare som distribuerar sina varor internationellt finns det en hel del utmaningar. Trots att vi lever i en mycket mer uppkopplad och framförallt sammankopplad tillvaro så innebär fysiskt avstånd fortfarande problem när det kommer till distribution. Om du säljer varor till kunder i ett land långt ifrån dig har du oftast mindre kontroll…

Hur eStore.nu ökade sin försäljning med CDON Marketplace!

En del av vår framgång har varit vårt val att använda CDON Marketplace som säljkanal. CDON Marketplace har varit en viktig partner för att möjliggöra vår utveckling, säger Jimmy Tieu,VD på eStore.nu. Som säljare på Nordens ledande marknadsplats får du möjlighet att snabbt nå ut till en bred målgrupp och massor av potentiella kunder, något som…

Ecster motorn i Gekås ”halvvägs e-handel”

Varuhuset Gekås i Ullared har länge haft principen att allt du handlar där ska kunna få plats i en bil. Samtidigt såg Gekås en efterfrågan på utemöbler inför årets säsong, varor som kan vara svåra att få in i bilen redan innan den fyllts med fynd. Svaret blev en unik e-handelshybrid som utvecklats i samarbete…

Effektiva förpackningslösningar och varumärkesbyggande emballage med miljön i fokus

Idag är Christer Nöjd AB den ledande leverantören av förpackningsmaterial till E-handelsbranschen med kunder som t.ex. Apotea, Adlibris och Lyko. E-handlare strävar efter att leverera förpackningar till slutkund som ska spegla verksamheten, varumärket och företagets identitet. Christer Nöjd AB arbetar för att leverera just detta till sina kunder. Med högkvalitativa produkter kan man få iväg…

Så får du kunderna att handla i din nätbutik igen

Det finns flera skäl till att kunder återvänder till samma nätbutik de har handlat i tidigare men kombinationen av att göra ett bra köp till ett bra pris och en bra köpupplevelse är de viktigaste faktorerna visar den senaste e-handelsrapport Bring Research ”Så väljer kunderna dig. Ett bra första intryck till en bra köpupplevelse Ett återköp kräver…

Tallink Silja dubblar konverteringen med hjälp av Giosg

Företaget har fokuserat på att skapa en sömlös kundupplevelse på deras hemsida då det har blivit den självklara kontaktpunkten för en växande grupp av kunder och besökare. De hade tidigare implementerat en chatt på hemsidan med förhoppningen om att det skulle förbättra både kundupplevelsen och kundresan, men eftersom den saknade både realtidsanalys av besökare och…

PSD2 närmar sig – därför väljer företagen 3D Secure 2

Vad kommer förändras med PSD2? – PSD2 är ett regelverk som började träda i kraft redan 2018. Det innebär en rad olika förändringar, men syftet är att förbättra marknaden för betalningar i Europa. 14 september i år blir ett viktigt datum för e-handeln, för då börjar nya regler för nätköp att gälla, säger Tobias Lindh,…

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?