Annons

Sponsrat innehåll

Hur du lägger ut din bildretuschering till Asien

Näthandeln växer snabbare än någonsin och i princip alla företag behöver ha en stark närvaro online. Vare sig det är ett företag med egna produkter som kräver noggranna masker och retusch ner på minsta detaljnivå eller webshoppar med hundratals nya bilder varje dag, där det främst handlar om friläggning och mindre justeringar, så ser allt…

Anmäl dig gratis till Global ePharmacy Summit!

Det tre dagar långa virtuella evenemanget anordnas av Convert Group, den ledande organisationen inom marknadsintelligens för konsumenthälsovårdsprodukter och dagligvaror, som säljs online. Du kan läsa mer om evenemanget på epharmacysummit.com. Talarna Experter från 15 olika länder, som leder e-apoteksstrategier på sina lokala och internationella marknader kommer att dela med sig av sina erfarenheter, diskutera trender och presentera bästa…

Annons

”E-handlare har inte tid för administration”

Manuella processer stjäl såväl tid som arbetskraft. E-handelns framfart under våren har gjort att det blivit allt viktigare att prioritera resurserna rätt. Företaget Grön Gåva insåg att de var i behov av ett flexibelt system som automatiserar arbetet samt ger en tydlig överblick. Spara tid med automatisering och enkel bokföring Att driva e-handel tar mer…

Lansera i Finland: Partykungens recept för framgång

Sedan starten 2010 har Gävle-företaget Partykungen växt från två anställda till ungefär 50. Idag har man blivit det självklara valet av fest- och partyprodukter för många konsumenter. Resan har gått snabbt och efter att ha etablerat sig på den svenska, norska och danska marknaden valde man för några år sedan att även slå sig in…

Annons

Inför Emeet Smart checkout – ett måste för kundupplevelsen

Relevans och personalisering är prioriterade ämnen för e-handlare när det kommer till marknadsföring, men något många tycks glömma bort när det handlar om frakt- och leveransalternativ. Arne Andersson är e-handelsrådgivare på Postnord och arbetar med att utbilda branschen i hur man kan utveckla och förbättra sin e-handel. – Jag har i ärlighetens namn svårt att…

Inför Emeet Vad är Conversational Commerce och hur använder man det?

Conversational commerce gör det möjligt för konsumenter att interagera med e-handlare och handla via verktyg såsom livechatt och chatbottar. Konsumenter kan chatta för att få kundsupport och produktinformation, men också göra köp inom dessa kanaler. Conversational commerce kan hjälpa till att optimera din kundupplevelse, öka onlineförsäljningen och förbättra det sätt som konsumenter interagerar med ditt…

Inför Emeet 7 strategier e-handlare kan använda för att öka intäkterna

Som e-handlare är det viktigt att skapa en marknadsföringsstrategi som hjälper dig att överträffa andra e-handelsföretag i din bransch. Gå genom dessa 7 effektiva tipsen för e-handelsföretag och ta reda på hur de kan hjälpa dig att öka trafiken till webbplatsen och öka produktförsäljningen. Skapa en SEO-strategi Som e-handlare är en av de största utmaningarna…

Inför Emeet 2022 kommer 70% av all kundsupport drivas med AI

Så lättpåverkad är kundupplevelsen Kundernas tålamod online sjunker. Snabbfotade och med krav på närvaro vill de ha omedelbar respons. Undersökningar visar att nästan två tredjedelar av kunderna väntar inte längre än 2 minuter på hjälp, och hela 63% lämnar ett företag efter en enda dålig upplevelse. Har kunden inte en anledning att fastna hos dig…

Kostnadsfritt webinar: allt du behöver veta när 3-D Secure 1 fasas ut

3-D Secure blev ett krav – men den vanligaste versionen försvinner snart Ingen e-handlare kan ha missat införandet av Andra betaltjänstdirektivet (PSD2). När PSD2 kommer på tal är det många som tänker på open banking, men detta är inte den viktigaste delen för e-handlare. – Stark kundautentisering, eller Strong Customer Authentication som det heter på…

Inför Emeet E-handelslösningar i världsklass med handlaren i fokus

Emeet är ett kunskapsevent, av handlare för handlare. Här delar vi alla i branschen med oss av insikter, erfarenheter och frågeställningar. Qliro kommer tala och diskutera kring hur man som ehandelspartner håller sig på tårna – Hur utnyttjar man det faktum att vi alla verkar i en bransch i snabb förändring? Vi står inför en…

Inför Emeet Skincity: Med hjälp av bitlog har vi blivit mer än 70% mer effektiva

– Vi hade behov av att hitta en leverantör med ett genuint intresse av att hitta lösningar och arbetssätt som passade vår verksamhet och som vi kunde arbeta med under vår tillväxtresa. Skincity, Sveriges största hudvårdsklinik online, hade utmaningar med effektiviteten vid bland annat orderplock. Logistikavdelningen bestod av hudterapeuter som tack vare stor produktkunskap lyckades…

Inför Emeet De små detaljerna som saboterar din SEO

Ofta när man pratar om SEO är det innehåll och auktoritet som tar plats idag där det förr var mer teknik. Tiden man kunde ta förstaplatser enbart med tekniska trick är över men det betyder inte att man får missa tekniken. – Ibland är det smågrejer, säger Magnus Bråth, grundare på digitala marknadsbyrån Brath. Små…

Amazon är här, dags att vakna!

Amazon är en marknadsplats och fortfarande är ordet marknadsplatser något nytt och skrämmande i Norden, mer ansvar för säljande part och stora jättar som man inte har koll på är några av de vanliga missuppfattningarna. Samtidigt är det inget nytt, speciellt inte om man haft någon form av europeisk närvaro under de senaste 10 åren….

Våga satsa inför Black Friday

Sök finansiering inför Black Friday Under våren ökade e-handeln i rekordfart i samband med coronapandemin. Trenden ser ut att hålla i sig och snart närmar sig också den stora e-handelshögtiden Black Friday. Rea-dagen i slutet på november har de senaste åren dessutom utökats till att hålla på i en hel vecka. Med det ökade köptrycket…

Lyko: Ska nå 10 miljarder genom att sänka konverteringsgraden och vara mindre datadrivna!

Berättelsen om det framgångsrika familjeföretaget Lyko i Vansbro har berättats många gånger förr. Farfar Lyko överlevde 6 år år i koncentrationslägren som frisör under andra världskriget innan han hamnade i Dalarna. Sonsonen Rickard övergav under finanskrisen sina tidigare planer och gick all-in tillsammans med familjen för att bygga upp skönhetsföretaget Lyko. Bolaget är numera börsnoterat…

Hur du lyckas med årets Black Friday

Detta år förväntas Black Friday att sticka ut i jämförelse med det vi har sett tidigare år. Med rekommendationer om social distansering och nedstängningar är det viktigare än någonsin att ha en stark närvaro online. Med andra ord bör ingen försäljning förbises eller gå förlorad på grund av den stora efterfrågan och konkurrensen online. Enligt…

SiteSmart växlar upp och accelererar

Att SiteSmart nu är en del av en organisation som omsätter 140 mkr medför ekonomiska möjligheter för både planenlig och utökad expansionstakt. Tillförda ekonomiska muskler skapar trygghet och märkbart ökat förtroende även bland större aktörer inom e-handeln. Aktörer som sett styrkorna i systemet men som tidigare tvekat i beslutet att byta till SiteSmarts plattform på…

Så kommer du igång med att sälja på en marknadsplats

Marknadsplatser har många fördelar både för de handlare som driver eller jobbar på ett redan etablerat företag men som vill expandera e-handeln, och för start-ups som direkt vill börja sälja produkterna online till ett stort antal kunder. Exempel på etablerade större företag som driver digital försäljning på CDON:s marknadsplats är Adlibris, Cervera och Ellos. Men…

Därför lyckades Centerpartiet vid valet 2018

– Vi drog igång ett stort webbprojekt, där den externa webben skulle integrera med vårt intranät. Vi jobbade fram en helt ny digital strategi som gjorde det möjligt att bygga upp en grundstruktur för sökordsannonsering för vårt politiska innehåll. Centerpartiets målsättning var att driva mer relevant trafik till Centerpartiet.se och öka konverteringarna. Vi jobbade för…