Superkändisen ska fronta deras gyllene idé – siktar på 100 miljoner

"Stämmer att vi kommer få in en välkänd amerikansk musiker".

The Humble Co-grundaren Noel Abdayem har guld i sikte. Efter att ha gjort succé med bambutandborstar lanseras nästa satsning, bolaget Aurezzi - något vi kunde berätta om i slutet på juli.

Bolaget ska sälja tandborstar doppade i 24 karats guld, samt både tandkräm och munskölj innehållandes samma ädla metall.

Annons

Lyxiga produkter kräver en lyxig ambassadör, men vem det skulle bli har fram tills nu inte varit känt. Och det blir mindre än musikgiganten, DJ Khaled, rapporterar Breakit.

Jag kan inte kommentera några namn men det stämmer att vi kommer få in en välkänd amerikansk musiker som ägare och ambassadör, säger Joakim Grip, medgrundare och vd på Aurezzi, till sajten.

"Finns en nisch här"

Hittills har bolaget byggts upp utan externt kapital, men nu hoppas man göra en nyemission på 60 miljoner för marknadsföringsinsatser. Målsättningen är därefter att sälja munvårdsprodukter för 50 miljoner kronor under de första 18 månaderna och att passera 100 miljoner efter två år.

När Noel presenterade idén för mig och Alexander tände vi direkt. Du kan ha ett badrum för 400.000 kronor med marmorgolv men ändå trycker du in tråkiga plasttandborstar. För mig är det uppenbart att det finns en nisch här som ingen tagit, säger Joakim Grip.

Annons