ANNONS

Svenska e-handlaren rusar - i Tyskland och NederlÀnderna

Johanna Levy, vd för Kids Brand Store (Foto: Waldemar Hansson)
"Är en enorm prestation".

FörsÀljningen gick starkt framÄt för Kids Brand Store i september, avslöjar e-handlaren i dag. Den lyfte med hela 50 procent, jÀmfört med samma mÄnad förra Äret, drivet av expansion i Tyskland och NederlÀnderna.

Den hÀr tillvÀxten Àr en enorm prestation och en bekrÀftelse pÄ att vÄrt kundfokus och vÄr internationella expansionsstrategi fungerar, sÀger Johanna Levy, vd för Kids Brand Store, i en kommentar.

ANNONS

En annan framgÄngsfaktor har varit det egna varumÀrket Ryvls som blivit en kundfavorit snabbt.

Vi har arbetat mÄlmedvetet för att förstÄ vad ungdomarna vill ha och möta deras behov med vÄrt breda utbud av internationella mÀrken och vÄra egna kollektioner under vÄrt private label, Ryvls, sÀger Johanna Levy.

VÀrt att nÀmna Àr förstÄs ocksÄ att bolaget stÀrkt sina marknadsföringsinsatser och syns i mÄnga stora kanaler. Det handlar om utomhusreklam, tv, bio och i framstÄende poddar.

Det Ă€r otroligt glĂ€djande att se hur dessa insatser bĂ€r frukt, sĂ€rskilt i Tyskland och NederlĂ€nderna – dĂ€r vi ser en stark efterfrĂ„gan, sĂ€ger Johanna Levy.

LÄS ÄVEN: De vĂ€nder till lönsamhet - efter Ă„r av förluster: "VĂ€ldigt stolta"

Nils Lund
nils@ehandel.se