”Världens bästa kundupplevelse” – ingår superavtal med PostNord

Från Sverige till Norden.

E-handlaren Nordic Nest, som nyligen gick ut och berättade om sin rekordomsättning under 2019, har fördjupat sitt samarbete med PostNord.

LÄS ÄVEN: Nordic Nests galna år: Slog 570 miljoner och nådde rekordresultat

Annons

De två aktörerna arbetar tillsammans sedan tidigare med delar av företagets leveranser i Sverige, men nu blir PostNord den aktör som ska ta hand om Nordic Nests leveranser på Norden-nivå. Det innebär både hemleveranser och leveranser till ombud, i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Vårt viktigaste mål på Nordic Nest är att skapa världens bästa kundupplevelse, en viktig del i det är självklart leveransen av kundens order. Därför känns det bra att fördjupa samarbetet med PostNord som med sina tjänster ger kunden många valmöjligheter till leverans. Genom att ha en partner för logistik i Norden förenklas även vårt arbete internt vilket såklart är viktigt ur ett arbetsmiljö- och lönsamhetsperspektiv, säger Bank Bergström, vd på Nordic Nest, i ett pressmeddelande.

PostNord är glada över det fördjupade avtalet. Det började gälla i april 2020 och nu uppges leveranserna ha kommit igång i samtliga länder.

Vi vet att köpupplevelsen är viktig för Nordic Nest och vi har mycket att lära av hur bolaget jobbar med Customer Experience. Med PostNords bredd av kompetens och tjänster kan vi bibehålla köpupplevelsen även i leveransen oavsett om Nordic Nests kunder köper större eller mindre produkter och leverera dem till den plats de vill, kommenterar Carl-Anders Keller, försäljningsdirektör på PostNord.

LÄS ÄVEN: PostNord uppe i peak-volymer - 760 000 paket på en dag

Annons