Bianca Ingrosso drog in 34 miljoner kronor på samarbeten

Resultatet ökade med 90 procent.

Influencern och entreprenören Bianca Ingrosso har mer än dubblat sin omsättning under det gångna året. Det rapporterar flera svenska medier.

Bianca Ingrosso AB ska ha ökat omsättningen med drygt 95 procent under 2019 och landat på 34 miljoner kronor. Enligt årsredovisningen som nyligen lämnades in till Bolagsverket ska företaget även ha kammat hem en vinst på 27 miljoner kronor, vilket är en ökning med 90 procent.

Annons

LÄS ÄVEN: Bianca sålde 52 000 produkter på 11 timmar – ”ni är helt galna”

Sedan 2018 driver Bianca bland annat sminkföretaget Caia Cosmetics och accessoarmärket By Bianca Ingrosso. Hon är även känd från realityserien Wahlgrens värld samt från tv-showen Talang där hon är jurymedlem. Bianca Ingrosso är även ansiktet ut för en rad olika företag som hon gör annonssamarbeten med i sociala medier. Hennes största plattformar är idag Instagram, med över 1,1 miljoner följare, och Youtube, med 350 000 prenumeranter.

Fram till 20 augusti 2019 var hon även aktuell i en av Sveriges största poddar, "Har du sagt A får du säga B", som hon drev tillsammans med influencerkollegan Alice Stenlöf. Poddkarriären avslutades storslagtet med en live-poddshow i Globen och i samband med showen släppte duon en e-handel med ett fåtal egendesignade plagg.

LÄS ÄVEN: Biancas nya e-handel kraschade innan den hann öppnas

Siffrorna som presenteras i den ovan nämnda årsredovisningen gäller endast Bianca Ingrosso AB, som främst avser hennes annonssamarbeten i sociala medier, och inte hennes övriga bolag.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!