Search
Close this search box.
ANNONS

Influencer-märket storökar - nära 40 miljoner och dubblad vinst

Petra Tungården
Izabella Borowska
izabella@influens.se

Dela artikeln:

Siktar mot nya marknader.

ANNONS

Influencern och stylisten Petra Tungården står bakom det hypade modevarumärket Adoore. Bolaget grundades 2018 och har sedan start hyllats av stora profiler som Bianca Ingrosso, Ida Warg, Kenza, Chloé Schuterman och Molly Rustas.

Nu har Sveriges influencer marketing-branschtidning Influens.se avslöjat hur det gick för succé-företaget i fjol.

LÄS ÄVEN: Så ska Petra Tungården lyfta sin e-handel – avslöjar nya satsningen

Enligt den senaste årsrapporten har Adoore mer än dubblat omsättningen, mer exakt har intäkterna ökat med över 170 procent och landat på cirka 39 miljoner kronor. Viktigt att tillägga är att bolaget har ett brutet räkenskapsår som slutar slutar den 30 september 2021.

Under året har även vinsten skjutit i höjden och nästan ökat med 200 procent. Rörelseresultatet uppgick därmed till cirka 14,5 miljoner kronor.

Året som gått har varit omtumlande i och med Covid-19-pandemin som bidragit till ökade fraktpriser, och en överhängande oro hos leverantörer och även hos bolaget. Trots detta har Adoore haft ett framgångsrikt år med en stark tillväxt och ökad varumärkeskännedom hos våra kunder i Sverige och övriga norra Europa, skriver Petra Tungården i rapporten.

Bolagets produkter säljs genom den egna e-handeln samt via återförsäljare som Nelly, Åhléns, Miinto och Wakakuu. Framåt är planen att intäkterna ska fortsätta rusa, skriver Petra Tungården enligt Influens.se.

Bolagets tillväxtplan under kommande räkenskapsår är att fortsätta öka omsättningen och resultatet på redan etablerade marknader, men även att öka varumärkeskännedom, marknadsföring och försäljning till utvalda europeiska länder och därigenom fokuserat expandera och utveckla nya marknader, skriver hon och avslutar med:

Fokus är även att rekrytera nya nyckelpersoner till bolagets team och bygga upp Adoore med rätt kompetens för att få bästa möjliga förutsättningar i expansionsfasen.


Vill du läsa mer om influencer marketing?
Håll koll på de senaste branschnyheterna via Influens.se

Dela artikeln: