Lyko och H&M tog dem till 40 miljoner: ”Katastroftankar först”

"Gick bättre än förväntat".

Indy Beauty, det veganska skönhetsvarumärket som ägs av influencern Therése Lindgren, krossade 41 miljoner kronor under 2020. Omsättningen växte därmed med 46 procent. Resultatet ökade med drygt 23 procent och landade på 4,2 miljoner kronor. Det rapporterar Breakit.

LÄS ÄVEN: Influencern cashar in 12 miljoner – vinsten ökade 1000 procent

Annons

Det gick bättre än förväntat. Jag blev så rädd i början av året när pandemin kom, jag är ängslig som person. Alltid katastroftankarna först. Men det har gått bra både för Indy Beauty och skönhetsbranschen generellt, säger Therése Lindgren till sajten.

Det som tagit företaget till de nya nivåerna är lanseringen av nya produkter samt försäljning via fler återförsäljare. Idag finns företaget hos bland annat ett flertal olika apotekskedjor, Lyko och H&M.

Vid en titt på sortimentet konstateras att efterfrågan på smink minskat under pandemiåret, men intresset för hudvård har samtidigt fått ett uppsving.

Vi växer på många plan, både i form av nya produkter och nya följare, vilket såklart är jätteroligt, säger Hanna Gustafsson, varumärkeschef på Indy Beauty.

Annons