Modehandlare i samarbete – ”otroligt fint premiumbolag”

E-handlarna skalar upp tillsammans.

Träningsmärket Aim’n, som förra veckan släppte en kollektion med Bianca Ingrosso, inleder nu även ett samarbete med Yaytrade, en mode-återförsäljare på nätet. Det framgår av ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Här öppnar Aim’ns nya jättelager: ”Vår överlägset största satsning”

Annons

Samarbetet innebär att Yaytrade nu även börjar återförsälja Aim’n:s produkter via sin webbshop.

Vi är glada att äntligen kunna visa upp Yaytrades styrka och stora skalbarhet i att nu addera fler kategorier då det är tydligt vilket problem vi löser och att det problemet även är unisont inom andra kategorier. Att få ingå partnerskap med ett otroligt fint premiumbolag som Aim’n gör oss mycket stolta. Vi har länge imponerats av Aim’ns varumärke, tillväxt, hållbarhetstänk och höga kvalitet. Vi ser verkligen framemot att erbjuda Yaytrades kunder detta fina varumärke som ny partner, kommenterar David Knape, som är vd för Ytrade Group.

LÄS ÄVEN: Yaytrade blir 5 miljoner kronor rikare – fintade befintliga ägare

Det rör sig om försäljning av utgående lager Aim’n som ska erbjudas på Yaytrade från och med november i år, om allt går enligt plan.

För oss på Aim’n är det väldigt viktigt att våra produkter får leva ett långt liv. Därför har vi valt att inleda samarbete tillsammans med Yaytrade som har en väldigt bra och innovativ modell, är smidiga att arbeta med samt rätt tänk som går hand i hand med våra egna värderingar. Vi ser verkligen framemot vårt samarbete, kommenterar Josefine Sjölander, Wholesale Key Account Manager på Aim’n.

LÄS ÄVEN: Aim’n värderas till 1 miljard – grundarna tog ut 120 miljoner

Annons