NA-KD storsatsar på TikTok och signar storstjärnor: ”En dröm”

"Får välja hur vi marknadsför dem".

Nyligen gjorde vi en djupdykning i TikTok och hörde av oss till flera svenska e-handlare som använder sig av plattformen framgångsrikt. En av dem var modeföretaget NA-KD som idag har publicerat 370 inlägg och har runt 70 000 följare.

LÄS ÄVEN: Svenska e-handlare talar ut om TikTok: “Extremt höga resultat”

Annons

I en intervju med Ehandel berättade Evan Thomas, Head of Social Media på NA-KD, att modebolagets strategi gällande TikTok handlar om att underhålla och engagera sina kunder.

Vi skapar innehåll in-house, återpublicerar användargenererat innehåll från våra kunder och tar in innehåll från influencers. Dessa videor hjälper NA-KD att hålla sig top-of-mind hos konsumenterna, och hjälper oss att skapa ett band med kunderna.

Innan du börjar driva försäljning genom TikTok, se till att först fokusera på att skapa innehåll som dina potentiella kunder skulle se från sina egna vänner. Arbeta med influencers och kunder för att skapa en jämn ström av inlägg för att få nya följare.

LÄS ÄVEN: NA-KD växte med 103 procent: ”Fortsatte att överprestera”

Nu har NA-KD tagit sin TikTok-satsning till nästa nivå. Företaget har skrivit ett ettårigt avtal med TikTok-stjärnorna Lisa and Lena Mantler från Tyskland som har 8 miljoner följare. Det rapporterar Habit.

Lisa och Lena representerar många av de kvaliteter som vi och vår publik hyllar. De är väldigt kreativa, stöttar sin community och vågar drömma stort. Det stämmer väl överens med vår ambition att lyfta och förstärka unga kvinnliga talanger som inspirerar den nya generationen att följa sin passion, säger Natasha Billing, varumärkeschef på NA-KD, till sajten.

Nu blir de 18-åriga influencer-tvillingarna varumärkesambassadörer för NA-KD och kommer att använda sitt sociala medier-inflytande för att lyfta varumärket.

NA-KD är ett varumärke som vi kan relatera till och deras värderingar matchar våra. För oss är det viktigt att vi får friheten att vara oss själva. Vi får välja vilka produkter vi ska visa upp, hur vi bär dem och vi får välja hur vi marknadsför dem. Det är en dröm, säger Lisa och Lena.

Annons

Annons