Wellstreets nya satsning ska hjälpa e-handlare göra gott

Investeringsbolaget är med på tåget när välgörenhetsplattformen AddTruly plockar in 2 miljoner kronor.

Wellstreet, med de kända e-handelsprofilerna Sïmon Saneback och Mikael Wintzell, har haft fullt upp sedan lanseringen i våras. Investeringsbolaget har bland annat pumpat in pengar i Storebadge, shoppingappen Reve och e-handlaren Frontmen.

Nu är det dags igen och tillsammans med affärsänglarna Bo Mattsson och Lennart Grebelius stoppar man nu in 2 miljoner kronor i nystartade AddTruly. En plattform som gör det enklare för e-handlare och kunder att donera pengar till ideella organisationer som är kopplade till verksamheten.

Annons
Annons

– AddTruly kommer att förändra hur företag jobbar med välgörenhet på ett helt nytt och innovativt sätt. Vi tror på derasidé och deras förutsättningar för att lyckas, säger Sïmon Saneback, medgrundare och partner på Wellstreet.

Fokus på mindre gräsrotsorganisationer

Det som skiljer AddTruly från liknande koncept är att man istället för att fokusera på större organisationer har valt att stötta mindre gräsrotsorganisationer som på ett långsiktigt sätt arbetar med att lösa några av de viktigaste samhällsutmaningarna.

AddTruly har betatestat sin plattform med en handfull pilotkunder och tekniska leverantörer under det senaste året och i samband med investeringen öppnar man upp den på bred front. För pengarna ska Addtruly fortsätta att utveckla sin plattform.

– Vi vill revolutionera hela idén om välgörenhet och vidareutveckla vår plattform som ska fungera som en brygga mellan företagens engagemang och alla de viktiga gräsrotsorganisationerna som arbetar aktivt med samhällsförbättring i världen. Det ska vara win-win, säger Anna Urombi, VD och medgrundare av AddTruly.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!