Annons

Bring kör hela vägen fram till jul för E-handlarna

Bring kör hela vägen fram till jul för E-handlarna

2013-12-17 11:21

Bring meddelar nu att de satsar på hemleveranser under julen. Tillsammans med två kända nätbutiker ska det gå att e-handla sina juklappar i sista minuten med hemleverans. Något som ska förlänga årets julhandel på nätet.

Fraktleverantören Bring meddelar tillsammans med nätbutikerna Nelly och Stylepit att de förlänger årets julhandel på nätet.

Hemleverans till dörren skall nämligen erbjudas hos Nelly fram till den 23:e december i storstadsområden i Sverige, Norge och Danmark.

– Julen är en viktig och intensiv period i handeln. I år förväntas julhandeln via nätet att slå nya rekord, trots att den ofta tar slut flera dagar innan jul. Nu förlänger vi julhandeln på nätet, säger Mathias Parkhagen på Nelly.

Kunderna slipper trängas

Hemleveranserna som även sker på lördagar skall alltså förlänga årets näthandel och Sïmon Saneback, VD på Stylepit.se, tror att bekvämligheten kan vinna över många konsumenter.

– Köparna vill ha bekvämlighet när de handlar och vad kan vara enklare än att få paketen ända hem till dörren? Det är lika smidigt att handla på webben som i vanlig butik, men man slipper stressen och trängseln på utlämningsställena, säger Sïmon Saneback på Stylepit.se.

Är du sent ute med e-julhandlandet ska det alltså gå bra att shoppa nära inpå julafton både hos Stylepit och Nelly. Hos Nelly sker leveransen dagen efter och hos Stylepit ska 21:a december klockan 23:59 vara sista minuten att shoppa julklapparna. Förutsatt att du bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Danmark före Sverige

Handlar man på Nelly bör man kunna sitta med en glögg framför datorn under förmiddagen på söndagen den 22:a och i lugn och ro klicka hem diverse juklappsplagg. För att sedan få det hemlevererat under den 23:e december, senast runt klockan 21:00.

– I Danmark, där både Bring och StylePit är verksamma, har man kommit längre än i Sverige. Där är konsumenterna vana vid att få leveranser hem eller till sin arbetsplats. Det är givetvis en möjlighet för e-handelsföretag att utvecklas även på den svenska marknaden, säger Johan Holgersson, kommersiell chef Bring Parcels & Express.

Att fraktleverantörer vill förlänga julhandeln för e-handlarna är inte ett nytt tilltag. Förra året satsade Posten på lördagsutdelning och i år har Schenker meddelat att de kommer köra ut paket till ombuden i storstadsområdena på lördagen.

En förlängning av e-julen är dock alltid uppskattad och förhoppningsvis får vi se en ännu större uppslutning kring att få ut paketen nära inpå julafton nästa år.

 

Källa: Press (1, 2)

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta