Livsmedelstjänst ska bredda med $210 miljoner

Instacart, livsmedelstjänsten som levererar inom en timme från lokala butiker, Har fått ett rejält tillskott i kassen. I förra veckan ska tjänsten ha fått in 210 miljoner dollar i en ny investeringsrunda, en siffra som kan komma att stiga till 220 miljoner.

Instacart lanserades i juni 2012 och erbjuder snabba leveranser från lokala livsmedelsbutiker på andra sidan Atlanten. Till en början erbjöd man leveranser samma dag, till och med inom en timme i vissa fall, i San Francisco men tjänsten är nu tillgängligt i ett femtontal städer i USA.

Med den senaste investeringen på 210-220 miljoner dollar värderas företaget till hela 2 miljarder dollar. En imponerande ökning jämfört med för sex månader sedan då Instacart värderades till 400 miljoner dollar efter att man plockat in 44 miljoner dollar i en investeringsrunda ledd av riskkapitalbolaget Andreessen Horowitz.

Annons
Annons

Ska bredda utbudet

Det San Francisco-baserade företaget såg även en rejäl tillväxt under förra året och omsättningen ska landa en bit över 100 miljoner dollar för 2014. Nästan 10 gånger mer än jämfört med föregående år.

Och så ska det fortsätta. Instacarts grundare och vd, Apoorva Mehta, säger att man ska utöka med ytterligare kategorier förutom livsmedel under 2015.



Källa: ReCode

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!