Memnon Networks försvinner när nya Unifaun tar plats

Efter förra årets sammanslagning av de båda logistikaktörerna väljer man nu att samla allt under gemensam flagg.

Sedan Unifaun och Memnon Networks gick samman våren 2014, med målet att bilda en ledande leverantörer av transportadministrativa system i norra Europa, har man bland annat hunnit med att bilda två nya dotterbolag. Ett i Polen och ett i Norge.

I våras var planen att Unifaun och Memnon Networks skulle existera som separata bolag och varumärken på den svenska och finska marknaden, men nu har man valt att revidera planen något.

Annons
Annons

– För att fortsätta vår expansionsresa och bli ännu tydligare på marknaden väljer vi nu att smälta samman vår verksamhet än mer och tillsamman bilda det nya Unifaun. Det innebär bland annat att vi från och med nu endast kommer att synas under ett varumärke – Unifaun, säger Martin Randel, VD Unifaun.

Fräschar upp plattformarna

Man har även passat på att uppdatera sitt gemensamma namn med en ny logotyp och ny grafisk profil. Dessutom slår man nu ihop sina webbsidor till Unifaun.com för att göra det lättare för kunder och partners att ta del av utbud av tjänster.

– Vi kommer även fortsättningsvis att ha två olika transportörsneutrala lösningar på den svenska marknaden; Unifaun Web-TA och Unifaun Online. Där den första relanserades som en ny fräsch plattform under hösten 2015 och där Unifaun Online får samma uppfräschning i slutet av januari 2016, säger Martin Randel.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!