Nätmarknaden Bezar ger designers permanent plats

Sedan starten i våras har Bezar.com haft fokus på flash sales och tillfälliga butiker för utvalda designers. Nu kryddar man utbudet med permanenta skyltfönster.

I våras lanserade Bradford Shellhammer, medgrundaren av den kända flash sale-sidan Fab.com, sin nya e-handelssatsning, nätbasaren Bezar.com. En designbutik som ska bli det Fab var tänkt att bli, innan allt gick åt skogen.

På sajten har man fram tills nu främst jobbat med korta säljperioder, så kallat flash sales, men man har även låtit vissa designers öppna upp pop up-butiker. Nu utvecklar man det sistnämnda konceptet genom att lägga till en digital marknadsplats till sitt nuvarande utbud.

Annons

På den nya marknadsplatsen kommer utvalda designers och företag att få lägga upp sina produkter på en mer permanent basis. Något som kommer att göra det möjligt för Bezar att bredda sitt utbud, samtidigt som flash sale-sajten kommer att fungera lite som ett första steg in för nya designers eller för etablerade varumärken som släpper specialutgåvor.

Kräver inget medlemskap

Den nya plattformen kommer att följa den befintliga sajtens estetik, men till skillnad från flash-sales avdelningen som kräver ett medlemskap, kommer marknadsplatsen att vara öppen för alla kunder och vara sökbar på webben.

Målet är att marknadsplatsen i framtiden ska omfatta 750 olika kategorier med ett brett utbud av produkter till överkomliga priser. Det är dock långt ifrån alla som kommer att få en plats på marknadsplatsen.

– Du får din plats på marknadsplatsen om du har volymen och förmågan att leverera, men mest av allt om jag gillar det, säger Bradford Shellhammer till Dezeen.com.

Annons