NordicFeel fyller jämnt och ger kunderna en smak av stenåldern

Till helgen firar NordicFeel tio år och med en skattjakt ska man få kunderna att uppleva tiden då man var tvungen att lämna soffan för att shoppa.

I slutet av förra året rullade skönhetsföretaget eleven.se ut en ny leveransmodell där man använde sig av cykelbud. Det hela var dock bara en kampanj där personer kunde lägga upp en bild på sig själv på Instagram varpå eleven utan kostnad levererade en box med skönhetsprodukter till platsen där personen befann sig.

Nu passar även branschkollegan NordicFeel på att ge bort lite produkter i samband med att man fyller tio år. Fast istället för att peka på e-handelns fördelar, som snabba leveranser, vill man ge sina kunder en liten tillbakablick i hur det var innan näthandeln gjorde sitt intåg.

Annons

Först fram vinner

På lördag går startskottet för ”NordicFeel Beauty Hunt” i Stockholm, Göteborg, Malmö samt Växjö och tanken är att få kunderna till att lämna nätet och istället gå ut på gatorna.

I varje stad har man nämligen gömt ett antal paket och under dagen kommer man löpande att lägga upp ledtrådar på 10.nordicfeel.se för att hjälpa lycksökarna i jakten. Den som kommer fram först får behålla paketet och innehållet.

– Innan vi fanns på marknaden fick man leta länge för att hitta produkter till rätt pris. Skattjakt med kartor och ledtrådar via mobilen är också ett kul sätt att aktivera folk på och vi hoppas att våra kunder kommer tycka det är en rolig tävling, säger Anders Sjöberg, VD på NordicFeel.

Annons