Annons

Outnorth satsar stort på egna varumärket Urberg

Outnorth satsar stort på egna varumärket Urberg

2014-06-30 11:48

Nätbutiken med fokus på friluftsliv, Outnorth, meddelar nu att de storsatsar på ett eget varumärke. Det nya varumärket heter Urberg och arbetet med det startade för ett år sedan. Nu skall de första produkterna finnas till försäljning.

Outnorth har nu lanserat sitt eget varumärke Urberg som skall ha arbetats fram det senaste året. Mottagandet hos kunderna sägs hittills varit mycket bra:

– Mottagandet har varit fantastiskt och sett till antal sålda produkter är Urberg redan ett av våra tre största varumärken. Vi vill dela med oss av vår produktkunskap och när vi nu lanserar Urberg så är målsättningen att kunna ge våra kunder väldigt mycket produkt för pengarna. Urberg är ett komplement till alla de fantastiska varumärken som finns hos oss idag, säger Lars Nykvist, VD på Outnorth.

Målsättningen för Urberg är att erbjuda stabila produkter som kan finnas med länge och som täcker in de många områden som vi förknippar med outdoor i Skandinavien, beskriver Outnorth varumärket.

Ett av de viktigaste varumärkena

E-handelsföretaget vill gissningsvis även förbättra sina marginaler något och det nya varumärket placeras först i flera kategorier. Urberg skall dock vara anslutet till "1% for the Planet" och en procent av intäkterna läggs därmed på hållbarhetsfrågor.

Stefan Gustafsson, grundare av Outnorth och ansvarig för Urberg, meddelar att de andra varumärkena i butiken fortfarande har fullt fokus.

– Vi representerar flera hundra varumärken och har fullt fokus på att göra ett gott jobb och utveckla dessa, säger Stefan Gustafsson.

Stefans fokus skall dock ligga på Urberg framöver. Ett varumärke som skall utvecklas till att bli ett av Outnorths viktigaste.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta