Årets Nykomling ser varje kund som sin första

När det var dags att utse vinnarna i Prisjakt tävling Årets Nätbutik 2014 kammade Sliqhaq, som säljer premiumprodukter inom rakning och hudvård för män, hem utmärkelsen Årets Nykomling. Eftersom det är kunderna som röstar på sina favoriter är nöjda kunder ett måste för att vinna, något som Sliqhaq har insett.

I förra veckan avgjordes Prisjakts tävling, Årets Nätbutik 2014. En tävling där medlemmarna utser årets nätbutik i en rad olika kategorier. Apotea tog hem Årets Nätbutik inom sin genre Skönhet, Hälsa och Livsstil samt prisades för Bästa kundservice.

Som grädde på moset tog nätapoteket sedan även hem huvudutmärkelsen Årets Nätbutik 2014. Ett pris som ges till den butik som får flest antal röster totalt sett. Det delades även ut ett pris till ny stjärna på e-handelshimlen, Årets Nykomling.

Annons
Annons

I år föll valet på Sliqhaq, en nätbutik som säljer premiumprodukter inom rakning och hudvård för män.

– Sliqhaq har på kort tid skaffat sig en lojal klunga med nöjda kunder som uppskattar butikens service, känsla för kvalitet och bra priser. Det räckte hela vägen in i mål och gav Sliqhaq segern i kategorin Årets Nykomling 2014, skriver Prisjakt i ett pressmeddelande.

Nöjda kunder är grunden

Sliqhaq grundades för två år sedan och förra året lanserades nätbutiken. Utvecklingen i början var trevande, även om man hade nöjda kunder, så var de helt okända. Efter hand har fler och fler hittat till butiken, och tillsammans med annonsering och prisjämförelsesajter, har man kunnat nå ut till sin målgrupp.

På Sliqhaq är man nöjda över att ha kammat hem utmärkelsen och konstaterar att nöjda kunder är grunden för en framgångsrik e-handel.

– Vi vill att våra kunder ska få en skönare raknings och hudvårdsupplevelse. Det betyder att vi behöver förstå vart våra kunder befinner sig, lyssna och guida dem på ett enkelt sätt att ta nästa steg. Det kan innebära lite guldkant i tillvaron eller lösa ett konkret problem, säger Gustav Burman, en av grundarna av Sliqhaq.

Han påpekar också att det är lätt att ha nöjda kunder när man är liten, men att utmaningen blir större när man växer och känner av växtvärk. Men det finns ett enkelt knep.

– Att se varje kund som om det vore den första kunden eller enda kunden man har är viktigt. Att visa omtanke och genuint intresse för kunden och produkterna vi säljer. Förstå vart kunden befinner sig och vilken erfarenhet och kunskapsnivå den har. Då är det lättare att hitta det som skulle kunna göra skillnad för just den specifika kunden. En missnöjd kund är väldigt dyrt på många sätt, därför gäller det att rätta till och bjuda till när något gått snett, säger Gustav Burman.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!