CDON.com har lanserat en ny mobilsajt

Under våren 2014 har CDON.com lanserat en ny design av sajten som nu kompletteras med en mobilsajt. Den nya sajten ska ge bättre synlighet för nya produktgrupper och segment, samtidigt som den förbättrar upplevelsen för besökare och kunder.

I början av året rullade CDON.com ut en ny design på sin butik. Den var ett ganska stort steg från deras förra, mycket renare och mindre plottrig jämfört med deras gamla design. Nu kompletteras den med en mobilsajt.

Som vi antydde redan i februari antydde den nya designen att sajten var på väg att bli responsiv och så är också fallet. Den nya sajten anpassas alltså efter skärmstorleken oavsett om besökarna använder mobil eller dator.

Annons

Krävs en ny design

Mobilsajten följer samma grafiska form som den nydesignade huvudsidan och innehållet är detsamma. Det kommer dock att presenteras något annorlunda för att förenkla touch-screen navigeringen.

Patrik Settlin, ny VD för CDON.com, säger att sajtens mobilkunder kommer att märka många förbättringar, däribland enklare navigering, tillgång till alla kampanjsidor, fler betalsätt, tilläggstjänster och en renare och mer avskalad design.

– Målsättningen med den nya designen är att öka användarvänligheten och tillgängligheten. I takt med att CDON.com utökar sortimentet och CDON.coms marketplace växer krävs en design där nya segment enkelt hittar en naturlig plats på sidan, säger Patrik Settlin.

Källa: Press

Annons