Annons

De ska hjälpa e-handlarna att hitta rätt influencers Imad Ibrahim och Nathalie Lameri har grundat Boostified

De ska hjälpa e-handlarna att hitta rätt influencers

2018-05-11 09:20

"Microinfluencers" det nya heta.

Landets e-handlare har inte varit sena att hoppa på tåget med att marknadsföra sig via influencers. På senare tid har samarbetet med influencers tagit ytterligare ett steg - det blir nämligen allt vanligare att e-handlarna låter influencers vara med redan i produktionen av det som sedan ska marknadsföras.

LÄS ÄVEN: Nu släpper e-handlarna in influencers i produktionen

"Ett stort antal kunder inom e-handel"

Men hur hittar man egentligen rätt influencer att samarbeta med? Det vill företaget Boostified hjälpa till med. Det Malmöbaserade bolaget beskriver sig själv som en "digital plattform som matchar ihop byråer, varumärken och influencers", och ska sedan starten för drygt ett år sedan ha inlett samarbeten med ett flertal e-handelsföretag.

- Vi har ett stort antal kunder inom e-handel: Mode, livsstil, träning, och det som är mest intressant den senaste tiden är dagligvaruhandeln. Matleveranser direkt hem till dörren har ökat explosionsartat den senaste tiden och i med det så vill dessa företag marknadsföra sina tjänster. Och det mest effektiva sättet att marknadsföra sig just nu är via influencers, skriver medgrundaren Imad Ibrahim i ett mejl till Ehandel.se.

Det Boostified bidrar med till e-handlaren är att bland annat skicka ut produkter till influencers, som i utbyte länkar till företagens sidor i sina flöden.

Annons
Annons

Vad skiljer er från andra PR-byråer?

Boostified är en digital plattform med tusentals micro-influencers, som matchar ihop varumärken och byråer med varandra för samarbeten. Vi har ett 3PL-system där alla utskick till influencers går via oss, även kylprodukter. Allt företag behöver göra är att skicka en pall med produkter till vårt lager. Sen sköter vi resten och inom en månad får kunden en slutrapport med alla influencers bilder och statistik, fortsätter Imad Ibrahim.

Mindre och nishade influencers går hem

På senare tid har e-handlare och andra i den digitala branschen pratat allt mer om vikten av att vara genuin i sitt val av influencer. Om det tidigare var ju fler följare desto bättre som gällde, så är det snarare kvalitet framför kvantitet som är ledorden nu.

Hur jobbar Boostified för att matcha företag och influencers på ett bra sätt?

- Det är just där Boostified affärsidé föddes. Företag vill jobba med mindre influencers som genuint gillar deras produkter. Vår första kund var Lindahls Kvarg, som ville nå ut till fitnessinfluencers som älskade träning och hälsa. Genom att välja ett flertal micro-influencers i denna kategorin så gjorde vi det möjligt att nå ut till en större massa inom en nischad målgrupp. Väljer man en större mega-influencer så når man oftast en bredare målgrupp.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
IKEA har stora problem med sin <nobr>e-handelssajt</nobr>

IKEA har stora problem med sin e-handelssajt

Snart pågått i en vecka.

Annons
Annons
iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

Konsolidering bland apoteks-uppstickare.

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra <nobr>e-handlare</nobr>

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra e-handlare

Öppnar i centrala Stockholm.

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

"Ska kritiskt utvärdera vår närvaro via egna fysiska butiker".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"God fart i e-handeln" - trots skakig start för ICAs darkstore

E-handelsansvarige lämnar för att bli vd på Hobbex.

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Värdering på 2,24 miljarder.

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Lämnar Proffsmagasinet för toppjobb hos e-handlaren.

Annons
Annons
Lindex om försäljningen hos Nelly:

Lindex om försäljningen hos Nelly: "Ser ett intresse"

Inledde unikt e-handelssamarbete.

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

"Försöker tänka utanför boxen".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager

Viskan System AB söker:

Driven, lösningsfokuserad Systemadministratör som brinner för IT


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta