Annons

E-handlare kan prisas som årets Digitala Gasell

E-handlare kan prisas som årets Digitala Gasell

2014-12-01 08:26

Idag är det dags att utse årets Digitala Gasell. Ett pris som delas ut till ett företag som är föregångare när det gäller att dra nytta av Internet för att stärka sitt varumärke och få verksamheten att växa. Bland finalisterna finns flera e-handelsrelaterade företag som gör upp om utmärkelsen.

I år arrangerar Dagens Industri Gaselltävlingen för femtonde året i rad. Då korar tidningen Sveriges Supergasell, alltså det företag som har vuxit snabbast i Sverige de senaste tre åren. Gasellfinalen går av stapeln i Stockholms konserthus den 1 december och sätter punkt för höstens gasellturné runt om i Sverige.

Förutom att det ska utses en Supergasell kommer det bland annat även att utses en årets Digitala Gasell. Skyltmax.se, som säljer skräddarsydda och unika skyltar på nätet, tog hem priset Digital Gasell 2014 i Västra Götaland, är därmed med och tävlar om det sistnämnda priset.

– Det känns väldigt roligt att bli uppmärksammad för vårt arbete med att förändra den traditionella skyltbranschen, säger John Eskilsson, medgrundaren och vd på Skyltmax.

I kamp med plock och lock

Utmärkelsen Digital Gasell går till ett företag som är föregångare när det gäller att dra nytta av Internet för att stärka sitt varumärke och få verksamheten att växa. Något som Skyltmax gjort och deras affärsidé bygger på ett egenutvecklat webbverktyg kallat Skyltomaten där kunderna själva utformar sina skyltar.

All annonsering och försäljning sker via nätet och redan några månader efter starten 2008 lanserades tjänsten i Tyskland. Nu finns hemsidan översatt till 10 språk och Skyltomaten är tillgänglig i 14 länder.

– Vi översatte ganska snabbt hemsidan och annonserna, och började sälja skyltar även till Tyskland. Expansionen gick väldigt smidigt vilket gjorde att vi fortsatte att expandera vår e-handel till nya länder i snabb takt, säger John Eskilsson.

2012 kammade Västeråsföretaget Väskan hem priset årets Digitala Gasell och förra året var det den prisade e-handeln Rapunzel of Swedens tur. Idag har alltså Skyltmax chansen i kamp med bland annat Packoplock, som förra året köpte upp det finska emballageföretaget Napakka, och Lyko som nyligen gick samman med Bellbox för en multikanalsatsning i Norden.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta