Müsli och griffeltavla med ny prenumerationstjänst

Den senaste trenden inom prenumerationstjänster riktar sig till collegestudenter. Med Pijon slipper föräldrar oroa sig över att deras barn lever på nudlar och öl under sina studieår. Varje månad får de en box med produkter som ska hjälpa dem i deras studier och nya livsstil.

Prenumerationstjänster har varit hett i USA under några år nu. Men det hindrar inte att nya aktörer poppar upp med jämna mellanrum. En av dem är Pijon som gör att föräldrar kan se till så att deras utflugna barn får tag i det de kan tänkas behöva.

Främst verkar boxarna inrikta sig till collegestudenter och de finns i två olika versioner, en för tjejer och en för killar. Varje låda innehåller sedan ett urval av produkter som är tänkta att hjälpa dem i deras studier och nya livsstil.

Annons

De första boxen som skickades ut gick efter temat, Back to School, och innehöll bland annat färsk frukt, energikakor, müsli, tvål, ett anteckningsblock och en ihoprullningsbar griffeltavla.

Personliga meddelanden

Pijon säger att man försöker inrikta sig på den typ av produkter som föräldrar traditionellt skickar till sina barn på college. Man försöker samtidigt välja varumärken som ligger över den prisnivå som en studentbudget normalt tillåter.

Boxarna kostar från 25 dollar i månaden och man har knutit ett antal leverantörer till tjänsten för att kunna erbjuda olika produkter från månad till månad. Man planerar även göra det möjligt för föräldrar att lämna ett personligt meddelande i varje box.

 

Källa: Springwise

Annons