Annons

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen Roberto Mazzarella, VD SoffaDirekt

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen

2016-06-23 11:53

SoffaDirekt har fått allt fler mobila besökare. Nu hoppas e-handlaren att trafiken snart ska återspeglas i försäljningssiffrorna.

Möbler och heminredning är en av de starkaste tillväxtbranscherna inom svensk e-handel och att klicka hem en soffa på nätet är inte längre något ovanligt. Snabbare leveranser och enklare returhantering är starkt bidragande faktorer, men i takt med att kunderna blir allt mer mobila gäller det att följa med i utvecklingen för att inte förlora kunder.

Något som många e-handlare insett i takt med att trafiken ökat från de mobila enheterna. En ökning som SoffaDirekt, som säljer möbler och inredning på nätet, också märkt av och därför har man nu lanserat en mobil e-handel.

– Vi har sett hur trafiken har förflyttat sig från stationära datorer till mobila enheter, därför känns den här satsningen fullt naturlig. Vårt mål är att trafiken ska återspeglas i försäljningssiffrorna. Vår övertygelse är att kunderna vill konvertera även i mobil, bara att det har varit för krångligt hittills, säger Roberto Mazzarella, VD SoffaDirekt.

"Kunden vill inte ha avancerade script"

SoffaDirekt grundades 2012 och har idag ett 10-tal anställda i Norrköping. Företaget har en egen produktion av stoppmöbler och kunderna bestod till en början uteslutande utav möbelhandlare, men man valde tidigt att även börja sälja direkt till slutkonsument.

Annons
Annons
– Idag arbetar vi mestadels mot privatkonsumenter, vilket krävt en enorm omställning i produktionsledet. Men utvecklingen har varit över förväntan. Nu hoppas vi på att vi kan ta ytterligare steg framåt i och med nya sajten, säger Mazzarella.

Förutom att satsa fullt ut på responsivitet så ville SoffaDirekt ha en sajt som inte tog överhanden och lät produkterna stå i centrum.

– Nu har vi hittat en approach som är mer SoffaDirekt. Kunden har ingen glädje av häftiga effekter eller avancerade script. De vill ha en användarvänlig hemsida, säger Roberto Mazzarella.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Ryktas bli officiellt i dagarna.

Annons
Annons
Schibsted:

Schibsted: "Blocket fortsätter att växa"

Nya siffror från Schibsted.

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Klart för byggstart.

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Konsolidering inom webbhosting.

Klarna-utmanaren i sitt

Klarna-utmanaren i sitt "största samarbete någonsin"

"En enorm aktör".

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

"E-handelskompetensen blir en perfekt match".

Annons
Annons
Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Höga hyror och e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta