Nytt förvärv ska boozta försäljningen av barnkläder

Malmöbaserade nätbutiken Boozt.com har köpt Lucky Little Me, en butik som säljer barnkläder på nätet. Med uppköpet hoppas man stärka sin position inom barnkläder på nätet och öka sin försäljning inom segmentet med mer än 100 procent.

Modebutiken Boozt.com drog under sommaren 2012 in 55 miljoner i riskkapital och sedan dess har det hänt en del. Bland annat har man breddat sitt sortiment med golfkläder, och nu är det dags att bredda ytterligare.

Boozt meddelar att man har köpt Lucky Little Me. En nätbutik som säljer barnkläder, främst i Danmark och Sverige.

Annons
Annons

– Lucky Little Me har varit en väldigt bra butik för barnkläder och vi ser fram emot att välkomna alla deras kunder till Boozt.com, där vi 2014 vill skapa den bästa nätbutiken för barnkläder, kläder, skor och accessoarer för hela familjen. Vi räknar med en försäljningsökning av barnkläder på mer än 100 procent, säger Hermann Haraldsson, VD för Boozt.com.

Plats på lagret

I våras utökade man även med nya betalnings- och leveransmetoder. Genom att erbjuda sina kunder fler alternativ, både när det gäller betalning och leverans, vill man ta ytterligare ett steg mot att maximera kundens köpupplevelse.

Boozt utökade strax efter det sitt lager med en extra våning för att kunna expandera med fler artiklar och fler märken. Något som kan komma väl till pass när man nu behöver plats för nya barnkläder.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!