Annons

RoyalDesign expanderar fysiskt efter nätförvärv

RoyalDesign expanderar fysiskt efter nätförvärv

2014-07-28 08:42

E-handeln RoyalDesign.se köpte nyligen upp nätbutiken Rum21 för 68 miljoner kronor. E-handelsföretaget satsar dock inte bara på nätet utan har även ett tydligt fokus utanför. Nu expanderar man med ytterligare en butik.

I oktober förra året tog RoyalDesign över delar av kedjan Cerveras butiker. Det var dock inte nätbutikens första insteg i den fysiska världen och de sju nya butikerna kompletterade den tidigare butiken i Stockholm.

Nu meddelar RoyalDesign att de öppnar ytterligare en flaggskeppsbutik i Kungens Kurva i Stockholm. I butiken ska kunderna kunna klämma och känna på en stor del av sortimentet men även beställa hem, eller till butik, någon av de tiotusentals produkterna som finns på centrallagret.

– Genom vår kommande flaggskeppsbutik i Kungens Kurva Shoppingcenter får vi ytterligare möjligheter att fullt ut visa upp bredden i vårt stora sortiment och samtidigt visa de senaste inredningstrenderna till alla designälskare, säger Hans Bengtsson, VD för Royal Design Group.

Satsar vidare på multikanal

Företaget har tidigare meddelat att de satsar fullt ut på multikanal och att nya fysiska butiker skall adderas efterhand. Denna strategi verkar fortfarande var högst aktuell.

– Vi kommer även att fortsätta utveckla vårt egna multikanalkoncept ”e-tail” ytterligare enligt vår vision och strategi gällande att bedriva ehandel i samtliga kanaler. Detta kommer i sin tur ge design- och inredningskonsumenten ett fantastiskt utbud, hög personlig service och en stor valfrihet, säger Hans Bengtsson.

Det är inte bara antalet fysiska butiker som växer för nätaktören utan även omsättningen ska öka rejält även i år.

– Royal Design Group har haft en väldigt stark utveckling de senaste åren. Med en tillväxt i år igen på mer än 50% för RoyalDesign.se har vi fått ett tydligt kvitto på att vi byggt upp ett mycket starkt varumärke och koncept med Royal Design som också efterfrågas internationellt, meddelar Hans Bengtsson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta