Skönhetskedja ska nå 100 miljoner med ny e-handel

"Unik hud-, makeup- och hårvårdsanalys."

Harmoniq startade i september 2007 då företaget öppnade två butiker med tillhörande salonger i Västerås. Affärsidén är att erbjuda kunden en "lyxig samt harmonisk" upplevelse av professionella terapeuter.

Företaget har idag tre fysiska butiker i Västerås och en e-handel. Harmoniq omsätter runt 30 miljoner kronor men siktet är inställt på 100 miljoner. En siffra man ska nå med hjälp av en ny nätbutik som nu lanserats.

Annons

- Det handlar om en snygg och användarvänlig design, samt en smart och personaliserad marknadsföring, säger grundaren Arman Persiano i ett pressmeddelande.

Harmoniq har tillsammans med e-handelsleverantören Vendre tagit fram den nya sajten som ska bli fordonet som tar företaget till nya nivåer. Skönhetsföretaget håller även på att lansera ett nytt kundservicesystem samt affärssystem.

"Exakt detta vi gör så bra i butiken"

Arman Persiano berättar att de jobbar extremt hårt med att hela tiden ligga steget före och erbjuda kunder anpassade erbjudanden, utifrån vad kunden är intresserad utav. En av de “absolut viktigaste” funktionerna på den nya sajten ska vara en egenutvecklad behovsanalys för hud, hår och makeup.

- Många gånger har själva kunden inte 100 procent koll på vilka produkter som faktiskt passar till hens unika behov för hud, makeup och hår. Men när vi får in dessa analyser så kan vi erbjuda rätt produkter och personalisering och därigenom få en nöjd och långsiktig kund. Det är ju exakt detta vi gör så bra i den fysiska butiken, men nu kan vi även göra det på ett smart sätt i e-handeln, säger Arman Persiano.

Den nya sajten ska även bjuda på en så kallad “contenthub” där företaget lyfter blogginlägg och inspirerande artiklar.

Annons