Annons

Skönhetskedja ska nå 100 miljoner med ny e-handel Arman Persiano, VD

Skönhetskedja ska nå 100 miljoner med ny e-handel

2018-04-13 14:45

"Unik hud-, makeup- och hårvårdsanalys."

Harmoniq startade i september 2007 då företaget öppnade två butiker med tillhörande salonger i Västerås. Affärsidén är att erbjuda kunden en "lyxig samt harmonisk" upplevelse av professionella terapeuter.

Företaget har idag tre fysiska butiker i Västerås och en e-handel. Harmoniq omsätter runt 30 miljoner kronor men siktet är inställt på 100 miljoner. En siffra man ska nå med hjälp av en ny nätbutik som nu lanserats.

- Det handlar om en snygg och användarvänlig design, samt en smart och personaliserad marknadsföring, säger grundaren Arman Persiano i ett pressmeddelande.

Harmoniq har tillsammans med e-handelsleverantören Vendre tagit fram den nya sajten som ska bli fordonet som tar företaget till nya nivåer. Skönhetsföretaget håller även på att lansera ett nytt kundservicesystem samt affärssystem.

Annons
Annons

"Exakt detta vi gör så bra i butiken"

Arman Persiano berättar att de jobbar extremt hårt med att hela tiden ligga steget före och erbjuda kunder anpassade erbjudanden, utifrån vad kunden är intresserad utav. En av de “absolut viktigaste” funktionerna på den nya sajten ska vara en egenutvecklad behovsanalys för hud, hår och makeup.

- Många gånger har själva kunden inte 100 procent koll på vilka produkter som faktiskt passar till hens unika behov för hud, makeup och hår. Men när vi får in dessa analyser så kan vi erbjuda rätt produkter och personalisering och därigenom få en nöjd och långsiktig kund. Det är ju exakt detta vi gör så bra i den fysiska butiken, men nu kan vi även göra det på ett smart sätt i e-handeln, säger Arman Persiano.

Den nya sajten ska även bjuda på en så kallad “contenthub” där företaget lyfter blogginlägg och inspirerande artiklar.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons
Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

20 procent på allt idag.

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Detaljhandlaren nära sitt livs största e-handelsköp.

Annons
Annons
Designtorget intar e-handeln:

Designtorget intar e-handeln: "Vi är väldigt starka i vår nisch"

En självklarhet att finnas där kunderna finns, enligt vd:n Alexandra Wahlqvist.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta