Annons

Skönhetskedja ska nå 100 miljoner med ny e-handel Arman Persiano, VD

Skönhetskedja ska nå 100 miljoner med ny e-handel

2018-04-13 14:45

"Unik hud-, makeup- och hårvårdsanalys."

Harmoniq startade i september 2007 då företaget öppnade två butiker med tillhörande salonger i Västerås. Affärsidén är att erbjuda kunden en "lyxig samt harmonisk" upplevelse av professionella terapeuter.

Företaget har idag tre fysiska butiker i Västerås och en e-handel. Harmoniq omsätter runt 30 miljoner kronor men siktet är inställt på 100 miljoner. En siffra man ska nå med hjälp av en ny nätbutik som nu lanserats.

- Det handlar om en snygg och användarvänlig design, samt en smart och personaliserad marknadsföring, säger grundaren Arman Persiano i ett pressmeddelande.

Harmoniq har tillsammans med e-handelsleverantören Vendre tagit fram den nya sajten som ska bli fordonet som tar företaget till nya nivåer. Skönhetsföretaget håller även på att lansera ett nytt kundservicesystem samt affärssystem.

Annons
Annons

"Exakt detta vi gör så bra i butiken"

Arman Persiano berättar att de jobbar extremt hårt med att hela tiden ligga steget före och erbjuda kunder anpassade erbjudanden, utifrån vad kunden är intresserad utav. En av de “absolut viktigaste” funktionerna på den nya sajten ska vara en egenutvecklad behovsanalys för hud, hår och makeup.

- Många gånger har själva kunden inte 100 procent koll på vilka produkter som faktiskt passar till hens unika behov för hud, makeup och hår. Men när vi får in dessa analyser så kan vi erbjuda rätt produkter och personalisering och därigenom få en nöjd och långsiktig kund. Det är ju exakt detta vi gör så bra i den fysiska butiken, men nu kan vi även göra det på ett smart sätt i e-handeln, säger Arman Persiano.

Den nya sajten ska även bjuda på en så kallad “contenthub” där företaget lyfter blogginlägg och inspirerande artiklar.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta