Svensk e-handel satsar på en digital personal shopper

Strumpkungen Mats Ingelborn har lanserat en digital säljare i en av sina nätbutiker.

Den senaste tiden har det snackats mycket om att chattbottar är det nya heta för teknikstartups. Datorprogram som kan prata med kunderna, agera kundtjänst, och kanske till och med sälja åt dig.

E-handelsprofilen Mats Ingelborn lanserar nu något liknande men lite mindre avancerat i sin nätbutik Calzessa.

Annons

- Det här är ett önskemål vi brottats med i flera år. Vi har ett stort sortiment och det kan vara svårt att hitta rätt strumpor, säger Mats Ingelborn, ägare och VD.

"Carin ny på jobbet"

kundtjänstsidan i butiken hänvisas de som behöver hjälp att hitta rätt strumpbyxor att testa deras Personal Shopper Carin. Carin är inte superavancerad men genom att hon ställer några frågor till dig så ska du få produktrekommendationer som passar din smak och ett visst tillfälle.

- Vi vill gärna föreslå varor som kanske inte är uppenbara för kunden men ändå tänkbara, förklarar Mats Ingelborn.

Carin ska vara utvecklad så att hon lär sig vilka val kunderna föredrar och kan dra nytta av detta till nästa kund.

- Hon är just nu ganska ny på jobbet och lär sig fortfarande, meddelar företaget.

Annons