Annons

Skånska Byggvarors nya sajt ska gå varm i sommar

Skånska Byggvarors nya sajt ska gå varm i sommar

2015-03-13 15:23

Det gamla postorderföretaget Skånska Byggvaror som nu säljer på nätet och skaffar sig fysiska butiker, visar på fina siffror. Företaget växte med nästan 25 procent förra året och det mesta verkar gå deras väg just nu.

Byggjätten Skånska Byggvaror som nyligen lanserade en helt ny nätbutik, och två fysiska butiker, ser förstås fram emot värmen och folks olika husprojekt. I en intervju med HD-Sydsvenskan berättar deras VD om planerna för framtiden.

Försäljningen i år väntar man ska landa på 735 miljoner kronor, jämfört med 600 miljoner i fjol. En prognos som hittills ska gå bra med den stundande värmen. Nästa år räknar man även med att fler kommer handla via surfplattan än den traditionella datorn. En utveckling som förstås ligger bakom deras stora ombyggnation av webbutiken.

– Plattorna tar mer och mer. Jag tippar att vi nästa år kommer att ha mer trafik från plattan än från des­ktop. Man kollar på produkterna i mobilen men beställer i plattan, säger Anders Johansson Eickhoff, VD på Skånska Byggvaror, till 8till5.

Med tanke på att de nyligen börjat satsa allt mer på fysiska butiker undrar man förstås hur stor del av försäljningen som sker online för den gamla postorderjätten. Den sägs just nu ligga runt 64 procent men man hoppas nå 80 procent om två år. Även om butikerna alltså genererar försäljng så ser man gärna att folk handlar via nätet.

Ni kan läsa mer om företaget, som i år firar 50 år, i följande intervju. Man siktar bland annat på en ytterligare expansion inom Norden samtidigt som man kan stå inför ett ägarbyte.

Annons
Annons

 

På bild: Anders Johansson Eickhoff

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta