RevolutionRace växte med 350 procent under Black Week

"Vi behöver inte rea ut några produkter".

E-handeln RevolutionRace som tidigare i år slog 200 miljoner med en vinst på 70 miljoner, rapporterar nu stor framgång under Black Week.

LÄS ÄVEN: Revolutionrace över 200 miljoner - med 70 miljoner i vinst

Annons
Annons

Företaget är känt för att utnyttja sociala medier och influencers och inför den stora köpfesten ska man ha planerat väl.

- I år förberedde vi oss verkligen inför Black Week genom att koordinera alla influencers tillsammans med marknadsföringen på sociala medier, det var en lyckad strategi! säger Pernilla Nyrensten, vd och grundare, i ett pressmeddelande.

"Krashade vid ett par tillfällen"

Trots goda förberedelser så ska sajten ha gått ner på knäna ett par gånger.

- Webbshoppen krashade vid ett par tillfällen under Black Friday trots uppgraderade servrar, trycket var enormt! Nu blir den stora utmaningen att få ut alla ordrar i tid, säger Pernilla Nyrensten.

"Något vi gör för våra kunders skull"

Med tanke på RevolutionRace fina tillväxt och lönsamhet de senaste åren så meddelar man faktiskt att Black Week inte är något som företaget behöver delta i.

- Black Week är något vi gör för våra kunders skull, vi behöver inte rea ut några produkter, allt säljer slut i webbshoppen ändå. Vi har vuxit så fort på många marknader så mycket säljer slut i förtid, säger Niclas Nyrensten, produktchef och medgrundare.

Den stora köpfesten ska dock ha lett till att man "slog alla tidigare rekord". Med facit i hand så meddelar RevolutionRace att Black Week ökade med 350 procent, jämfört med förra året, och att Black Friday var den bästa dagen.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!