Brandos tonar ner reklamen och satsar stort

Skobutiken Brandos som tidigare blivit fällda för stötande reklam kommer nu med en ny reklamfilm. Denna ser ut att vara mycket mer lättsmält och kommer inte långt efter att de berättat om sin storsatsning på att växa. Ni ser den nya reklamfilmen här nedanför:

Annons

De som producerat reklamfilmen, Lowe, meddelar att detta endast är en introduktion till flera avsnitt i denna serie.

– Den första filmen introducerar vår huvudperson. I kommande kampanjer kommer vi närmare honom och hans passion. Han är extremt intresserad av skor och vill vara nära dem så mycket som möjligt, säger Henning Wijkmark, copywriter på Lowe Brindfors.

Denna nysatsning med reklamserier, stort tredjepartslager i Helsingborg och ambitionen att börsnoteras inom ett år ger känslan av att det är växa eller dö som gäller.

Konkurrenter på nätskomarknaden dyker upp överallt. I går fick vi reda på att tyska skojätten Zalando är på väg in i Sverige. CDON Group har sin egen butik Heppo.se. Ellos startade en egen skobutik på nätet, Shoestyle, för inte så länge sedan och skotbutiken Footway fick nyligen tillskott i kassan för en nordisk expansion.

Konkurrensen för skor på nätet hårdnar minst sagt och Brandos verkar satsa allt för att stå som vinnare.

Källa: dagensmedia

Relaterade nyheter:
E-handelsjätten Zalando kommer till Sverige
Skobutiken Footway tar in 28 miljoner kronor
Shoestyle.se ska ta upp kampen med Brandos

Annons
Annons