Casalls e-handelschef: ”Vill ge kunden mer än bara ett köp”

Inspiration och e-handel i ett på Casalls nya sajt.

Efter månader av arbete blev det i början av månaden äntligen dags för det svenska träningsmärket Casall att korka upp champagnen och fira lanseringen av sin nya sajt. Nu berättar företagets e-handelschef Erika Lindström exklusivt för Ehandel.se om hur den nya nätbutiken är tänkt att tilltala kunderna.

- Vi vill på ett tilltalande sätt kunna presentera vilka vi är och vad Casall som varumärke står för. Till skillnad från den gamla sajten kombinerar vi nu e-handel med den otroligt viktiga inspirationsdelen för att skapa en helhetsupplevelse för kunden, berättar hon.

Annons

Ska expandera utomlands med e-handeln

Tidigare kom kunder som besökte Casall.com eller Casall.se till en sida där företagets produkter visades upp, men för att kunna handla dem var man tvungen att aktivt klicka sig vidare till en webbshop. Nu är allt sammanfogat så att kunderna kan inspireras och handla på mer eller mindre samma gång.

- Vi vill få en närmare dialog med våra kunder och ge dem mer än en bara ett köp. Detta är något vi kommer utveckla ännu mer framöver.

Den nya sajten - som för övrigt är fullt responsiv - lanserades på sju domäner i ett svep, men eftersom en av dem utgör en EU-sajt når Casall ut till betydligt fler länder än så. Närmare bestämt 24 stycken, enligt Erika Lindström.

- Vår nya e-handelsplattform är och kommer att vara ett stort fokusområde för oss i vår fortsatta expandering utomlands. Med en tydligare digital närvaro har vi nu möjlighet att nå ut till ännu fler.

Annons