Annons

Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra Upphämtning i butik leder till fler köp

Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

2017-08-21 09:11

Smart att satsa på upphämtning i butik, enligt nya siffror.

Att erbjuda "Click&Collect", det vill säga upphämtning i butik, erbjuds av en hel del handlare - som troligtvis upplever det som smidigt att slippa ordna med leverans till ett ombud. Men det finns fler fördelar än de rent logistikmässiga. Nu visar det sig nämligen att kunder som väljer att använda sig av Click&Collect gärna passar på att spendera lite extra när de kommer till butiken för att hämta upp sina varor.

Tvåsiffrig ökning för e-handeln

I alla fall om man ska tro amerikanska Macy’s, som har märkt att de här kunderna spenderar hela 25 procent extra när de kommer till något av företagets varuhus för att slutföra sina e-handelsköp. Vilket får ses som goda nyheter för Macy’s, som de senaste åren har kämpat med sjunkande omsättningssiffror och nedstängningar av varuhus.

När Macy’s nyligen släppte siffrorna för årets första halvår, hade försäljningen totalt sett minskat med drygt sex procent till drygt 1,8 miljarder dollar. Samtidigt har onlineförsäljningen ökat med “ett tvåsiffrigt tal”, rapporterar Internet Retailer.

Annons
Annons

Rabatt med Click&Collect-köp

Nu ska Macy’s, som alltså har sett en positiv utveckling för sin e-handel, fokusera på att knyta ihop online och offline på ett bättre sätt. Bland annat ska kedjan se till att upphämtningsplatserna i butikerna är synliga och väl bemannade, och kunder som väljer upphämtning i butik ska få rabatt på sina köp.

- Omnikanalskunderna är uppenbarligen väldigt kraftfulla när de handlar i båda kanaler, så det finns all anledning att satsa mer på det området, säger Macy’s VD Jeff Gennette i ett uttalande.

Macy’s val att satsa på e-handel snarare än fysiska butiker verkar om inte annat ha bidragit till ett förbättrat resultat. Under det första halvåret ökade företagets nettoinkomst från 124 till 183 miljoner dollar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta