Annons

Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra Upphämtning i butik leder till fler köp

Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

2017-08-21 09:11

Smart att satsa på upphämtning i butik, enligt nya siffror.

Att erbjuda "Click&Collect", det vill säga upphämtning i butik, erbjuds av en hel del handlare - som troligtvis upplever det som smidigt att slippa ordna med leverans till ett ombud. Men det finns fler fördelar än de rent logistikmässiga. Nu visar det sig nämligen att kunder som väljer att använda sig av Click&Collect gärna passar på att spendera lite extra när de kommer till butiken för att hämta upp sina varor.

Tvåsiffrig ökning för e-handeln

I alla fall om man ska tro amerikanska Macy’s, som har märkt att de här kunderna spenderar hela 25 procent extra när de kommer till något av företagets varuhus för att slutföra sina e-handelsköp. Vilket får ses som goda nyheter för Macy’s, som de senaste åren har kämpat med sjunkande omsättningssiffror och nedstängningar av varuhus.

När Macy’s nyligen släppte siffrorna för årets första halvår, hade försäljningen totalt sett minskat med drygt sex procent till drygt 1,8 miljarder dollar. Samtidigt har onlineförsäljningen ökat med “ett tvåsiffrigt tal”, rapporterar Internet Retailer.

Annons
Annons

Rabatt med Click&Collect-köp

Nu ska Macy’s, som alltså har sett en positiv utveckling för sin e-handel, fokusera på att knyta ihop online och offline på ett bättre sätt. Bland annat ska kedjan se till att upphämtningsplatserna i butikerna är synliga och väl bemannade, och kunder som väljer upphämtning i butik ska få rabatt på sina köp.

- Omnikanalskunderna är uppenbarligen väldigt kraftfulla när de handlar i båda kanaler, så det finns all anledning att satsa mer på det området, säger Macy’s VD Jeff Gennette i ett uttalande.

Macy’s val att satsa på e-handel snarare än fysiska butiker verkar om inte annat ha bidragit till ett förbättrat resultat. Under det första halvåret ökade företagets nettoinkomst från 124 till 183 miljoner dollar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Annons
Annons
Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Vill se västar på buden.

Amazon vann - Sydamerika förlorade

Domänslaget: Amazon vann - Sydamerika förlorade

Slaget om toppdomänen är över.

Annons
Annons
Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Fick sparken 2014 - nu är hon tillbaka.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta