Annons

Efter raden av samarbeten: Lyfter Norden i ny kampanj Helena Christensen med sina nya modellkollegor

Efter raden av samarbeten: Lyfter Norden i ny kampanj

2018-08-09 10:27

Ska ta den "scandi-coola" stilen till resten av Europa.

Vid det här laget är det förmodligen få som har missat att Zalando ser Sverige och resten av Norden som några av sina viktigaste marknader. Den tyska e-handlaren har bland annat öppnat ett lager utanför Stockholm, och etablerat samarbeten med en lång rad svenska varumärken, som Monki, Weekday och NA-KD.

LÄS ÄVEN: 22 miljoner kunder i NA-KD:s nya satsning

Ska nå en yngre målgrupp

Men som företaget tidigare har berättat för Ehandel.se, ser smaken olika ut på olika marknader. Medan boende i Norden gärna köper på sig svart och grått, är till exempel fransmännen och italienarna betydligt mer intresserade av gladare färger som rött och rosa.

LÄS ÄVEN: Zalando tar över - satsar på "aggressiva ledtider"

Men nu tar Zalando ett krafttag för att göra den "scandi-coola" stilen, som bolaget benämner den som, mer populär i  fler europeiska länder. I en ny kampanj med namnet "We are Next" har Zalando samlat en grupp unga skandinaviska modeller som helt enkelt ska visa upp skandinaviskt mode. Det berättar e-handlaren i ett pressmeddelande. Utöver att marknadsföra kläderna i sig, ska de unga modellerna nå ut till en yngre målgrupp, tänker sig företaget.

Annons
Annons

Anlitade supermodell som fotograf

Och det har inte sparats på krutet. Till att fotografera den nya kampanjen har Zalando anlitat den danska supermodellen Helena Christensen - allt för att få en så skandinavisk touch som möjligt.

- Vi har massor av fantastiska modeller, designers och fotografer i Skandinavien, och vi lyckades samla några av de mest talangfulla i en och samma kampanj, kommenterade Kenneth Melchior i samband med att kampanjen gick live.

"We are Next"-kampanjen frontas av artistel och modellen Blue Lindeberg, skådespelaren Valter Skarsgård, musikerna Hugo Helmig och Tomine Harket och filmregissören Mingus Reedus.

LÄS ÄVEN: Zalando krossade 13 miljarder och slog rekord i antal order

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta