Jetshop-grundaren ny ägare i nätboxen Testagram

Hon lämnar över sin e-handelsbebis.

AkashaBrands Group grundades förra året av Jetshop-grundaren Christian Zanders och e-handelsprofilen Stefano Crozzoli, som också jobbat på e-handelsplattformen Jetshop. Det nya bolaget ska investera i företag inom handel “med potential att förändra branscher”.

I gruppen så ingår sedan tidigare promotionbyrån MProfile AB och nu adderar man ytterligare ett företag till gruppen. Prenumerationsboxen Testagram, som lanserades våren 2014, får nu en ny huvudägare i AkashaBrands Group.

Annons

LÄS ÄVEN: Köp grisen i säcken med ny prenumerationstjänst

"Lämnar med varm hand över"

Grundaren, och den nuvarande vd:n, Mari-Linn Stenlund kommer att finnas kvar i bolaget men lämnar nu över det operativa arbetet till de nya huvudägarna.

- Det känns väldigt roligt och inspirerande att välkomna AkashaBrands som ny huvudägare i Testagram. Efter fyra fantastiska år av uppbyggnad och entreprenörskap, lämnar jag med varm hand över det operativa arbetet till det nya starka teamet. Jag ser fram emot att även fortsatt ha möjligheten att bidra till Testagrams strategiska arbete och utveckling av erbjudandet genom mitt styrelseuppdrag i bolaget. Vi har en spännande resa framför oss, säger Mari-Linn i ett pressmeddelande.

"Skapat en otroligt skalbar kanal"

Köpeskillingen delges ej men gruppen ska, i och med förvärvet av Testagram, omsätta cirka 20 miljoner kronor.

- Jag har på nära håll följt och imponerats av Testagrams utveckling sedan starten. Grundaren, Mari-Linn Stenlund har tillsammans med affärsängeln Tim Svensson och sitt team skapat en otroligt skalbar och effektiv marknadsföringskanal inom dagligvaruhandeln. Testagram förenar kraften i det nya medialandskapet tillsammans med fördelarna av e-handel. Vår ambition är att nu tillföra mer kraft för att utveckla Testagram till den självklara kanalen för marknadsföring av nya produkter och varumärken inom dagligvaruhandeln, säger Christian Zanders, styrelseordförande och partner på AkashaBrands Group.

Testagram ska idag ha runt 20 000 medlemmar och målgruppen sägs vara vara kvinnor i åldern 20-50 år. AkashaBrands Group ska nu inleda en större satsning i utvecklingen av tjänsten och verksamheten.

Annons