Jetshop satsar på kundtjänst hela veckan lång

Plattformsleverantören Jetshop, som nyligen köpte upp konkurrenten E-butik, utökar nu sin kundtjänst för att anpassa sig mer till e-handlarnas schema. Enligt en undersökning av systemleverantören så jobbar 24 procent av e-handlarna med sina webbshoppar utanför traditionella kontorstider. Vilket förstås ställer ökade krav på hyrda e-handelsplattformar och deras service.

– Vi har sedan början på december utökat öppettiderna med hela 23 timmar per vecka genom att vi nu även har öppet på kvällar och helger. Många av våra kunder är småföretagare som gör allt för att få tiden att räcka till och då är det viktigt att kunna få personlig hjälp även utanför traditionella kontorstider, säger Johan Afseér, Kundtjänstchef på Jetshop.

Annons

Jetshops VD är även han övertygad om att den personliga kontakten är det vinnande receptet.

– Genom ett snabbt och professionellt bemötande på telefon och via mail kan vi hjälpa våra kunder att bli lyckosamma med sin verksamhet. Manualer och guider i all ära, men det är den personliga kontakten som är viktig och som dessutom kan vara avgörande för att våra kunder ska lyckas, säger Christian Zanders, VD på Jetshop.

Jetshops nya öppettider är måndag till fredag klockan 8.00-19.00 (inklusive lunchöppet) och lördag till söndag klockan 10.00-14.00. Att erbjuda kundtjänst 7 dagar i veckan säger sig Jetshop vara först med bland e-handelsleverantörer i Norden.

 

Källa: Press

Annons