Annons

Lantbutiken.se är E-handeln som ger det där lilla äggstra

Lantbutiken.se är E-handeln som ger det där lilla äggstra

2013-06-20 08:07

Med bara en produkt i sortimentet startade Anders Bengtsson 2009 sin webbshop Lantbutiken.se. Sedan dess har det hänt en hel del och i år kommer omsättningen att landa runt 20 miljoner. I dagarna flyttar man även in i nya lokaler i Gislaved.

Sedan starten 2009 har Lantbutiken.se utvecklats fortare än vad grundaren Anders Bengtsson någonsin kunnat ana. Idén till butiken föddes när han gick arbetslös och då hade han bara en produkt i webbshopen, nu är han uppe i över tusen artiklar. Allt har skett utan externt kapital och endast via organisk tillväxt

– Det finns inga genvägar till framgång utan det är endast mycket hårt arbete som gäller för att lyckas. Omsättningen har gått från 0 kronor år 2009, till cirka 17-20 miljoner kronor år 2013, säger Anders Bengtsson.

Till en början hade man endast ett kontor på fyra kvadratmeter att tillgå, men sedan starten för fyra år sedan har han flyttat lagret fyra gånger. I dagarna inviger man sina helt nya lokaler, en milstolpe enligt Anders.


Bilder ifrån nya Lantbutiken

– Det är den största dagen i företagets historia. Nu är kontorsytan närmare 150 kvadratmeter och våra nya lokaler är anpassade till fortsatt expansion för framtiden. Här kan vi växa i den takt vi önskar.

Personlig service viktigt

Men konkurrensen på nätet är tuff, mot sig har han jättar som Granngården med en omsättning på miljardbelopp. Lantbutiken.se har inte i närheten av samma marknadsföringsbudget och muskler, men satsade redan från början på att Google-optimera sajten för att hamna högt i sökresultaten.

Och Anders ser mycket ljust på framtiden. Framöver kommer Lantbutiken att lansera många nya produkter och andra roliga saker.

– Det är viktigt att ha ett tydligt mål. Vårt mål är att tillgodose våra kunder med bra produkter som de söker och att vi skall bli den största, bästa och roligaste e-butiken inom lantprodukter i Sverige.

En annan sak som Anders tror lockat kunder till butiken är att han satsat på ett personligt och jordnära tilltal.

– Jag tror att nyckeln till vår framgång är att vi har stor kunskap om våra produkter samt att vi vet vad våra besökare har för behov och vilka produkter de söker. Den klart viktigaste faktorn till att vår e-butik blivit så populär är att vi från dag ett alltid erbjudit personlig service och att vi alltid försöker hjälpa till. Vi ser fram emot att fortsätta att utvecklas med våra besökare och kunder och vi har en mycket spännande framtid framför oss.

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Patrik Müller
2013-06-24 14:16

Hade missat att redaktionen för ehandel.se flyttat till Göteborg.

Jimmy Öström
2013-06-24 14:48

Jag fattar noll vad du menar Patrik.......???!!!

Christoffer Tyrefors
2013-06-24 17:02

Om jag får gissa tänker Patrik på ordvitsen "äggstra" jimmy ;)

Jimmy Öström
2013-06-24 18:14

Ha ha jag fattar. Jag brukar skylla på att jag är blond, men numera blir jag anklagad för att det inte är för jag är blond utan SKÅNING:-)

Annons
Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Annons
Annons
Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta