Annons

Lekmer avslutar samarbetet med Katrin Zytomierska

Lekmer avslutar samarbetet med Katrin Zytomierska

2012-11-08 14:46

Bloggerskan Katrin Zytomierska, som inte allt för sällan skriver provocerande saker, är i hetluften igen efter "tjockishån". Hon har tydligen uttalat sig kring en annons med en mullig tjej vilket inte gått speciellt bra. Nu har dock nätbutiken Lekmer hamnat i kläm på grund av Katrins uttalanden.

Det första företaget att ta avstånd från Katrins blogginlägg ska ha varit McDonalds som omedelbart slutade annonsera på bloggportalen Finest där Katrin uttryckt sig i detta fall.

Dagens Media rapporterar även att nätbutiken Lekmer.se hamnat i hetluften kring Katrins tjockishån. Här nedanför kan ni läsa några av kommentarerna ifrån privatperson till Lekmer på Facebook:

"Tycker att det är vidrigt att ni söker samarbete med Katrin Zytomierska! Kommer aldrig att handla hos er förrän ni tar avstånd från hennes äckliga uttalanden!"

"Hennes sjuka kroppsideal och hätska uttalanden om människor hon inte anser duger tar jag kraftigt avstånd ifrån. Och ni borde göra detsamma. Tills dess handlar jag inte hos er och informerar mina fyra barns vänner och föräldrar att inte heller göra det."

Lekmer har dock svarat och meddelar att samarbetet med Katrin är avslutat:

"Lekmer tar precis som du avstånd från Katrins uttalanden om kroppsideal och uttalanden om människor som inte anses duga. Det rimmar inte med vad Lekmer står för. Det kan vi lova. Samarbetet med Katrin är avslutat", skriver Lekmer.

Enligt Dagens Media ska Lekmers kunder krävt ett pressuttalande i frågan. Det är uppenbart att Katrin retat upp många med sitt "tjockishån" och de företag som samarbetar med bloggerskan får nu känna på hettan.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Jimmy Öström
2012-11-08 17:17

Alltså jag fattar inte varför många ska skriva en massa provocerande saker. Måste man göra det för att andra ska läsa det man skriver eller handlar det om man man mår jättedåligt och måste skriva "av sig" eller vad?

Jag har svårt för folk som ska "hetsa" andra genom att provocera för dom "tycker det är roligt".

Jag är ledsen men lägg all den tid man skriver skit (som jag gör nu) på något vettigt istället som att berätta hur bra någon är eller skicka blommor till någon man verkligen inte tycker om eller tycker om (det är ganska roligt tycker jag), för då visar man faktiskt att "mitt liv är faktiskt större än en massa smått provocerande skitsaker".

"Förlåtelse är att låsa upp dörren för att släppa någon fri - och inse att fången var du" (Max Lucado)

Parvelito
2012-11-09 01:18

Jag tycker kanske det mest förvånande var att Lekmer hade ett samarbete med Zytomierska som inte precis är känd för att vara någon lektant efter debaclet med sin polska barnflicka för något år sedan.

Istället för bloggerskor med dålig attityd till som omgivning tänkte jag bjuda på tre marknadsföringstips för en stor leksakssäljande butik:

1: Göm 100 presentkort om 500kr runt om i Sverige och ge sedan GPS-kordinaterna i Sveriges största geocaching-tävling. Många smartphones har inbyggd GPS, så se till att servern är trimmad. Jag tror det är många som vill ut och leta och är fundersamma på om det är nedgrävt på Olsson potatisåker, fasttejpad på kläppen till kyrkklockan i bykyrkan eller gömd i en målstolpe på skolans idrottsplats.

2: Just nu kommer massor av barn hit som flyktingar. Många tusen barn skall fira svensk jul för första gången. Gå i täten för en kampanj där svenska familjer bjuder in en nyanländ familj att fira jul med dem. Ett sådant initiativ skulle ge massor med positiv press, och en antydan om vad som behövs för att integration skall fungera.

3: Ordna Sveriges största tomteförmedling. Runt om i Sverige finns massor med fullt friska människor som på julafton är ensamma. De har ingen familj, av egen vilja eller för att det bara blev så i livet. Kanske kan de övertalas att bli tomte på julafton? Ge 100kr i presentkort till de 50 första som nominerar någon som accepterar att bli tomte. Ge den som vill bli tomte en tomtekostym, och låt kunderna tävla om att få besök av dessa tomtar på julafton. Dubbel viral spridning, först i letandet efter kandidater och sedan i tävlandet om att få en tomte som ungarna inte känner igen.

Sådana här kampanjer kostar inte jättemycket, det ger massor av viralt spridande, det engagerar och ger troligen en hel del positiv press.

Magento
2012-11-09 09:37

Parvelito: tittavajahitta.se var för mig personligen en succé då jag älskar konceptet, kul att se att fler tänker likadant :)

FredrikNas
2012-11-09 09:58

Bra av Lekmer, förstår mig inte på personer som är så satans kåt på uppmärksamhet att dom gör precis vad som helst för att få stå i limelight...

Parvelito, friska tips, verkligen inspirerande :)

Jimmy Öström
2012-11-13 18:30

Nu fick hon kicken från bloggportalen Finest. Tuffa bananer!

Annons
Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Annons
Annons
Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Ryktas bli officiellt i dagarna.

Schibsted:

Schibsted: "Blocket fortsätter att växa"

Nya siffror från Schibsted.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Klart för byggstart.

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Konsolidering inom webbhosting.

Annons
Annons
Klarna-utmanaren i sitt

Klarna-utmanaren i sitt "största samarbete någonsin"

"En enorm aktör".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta