Annons

Liseberg och Coop satsar på faktura med Collector Liseberg

Liseberg och Coop satsar på faktura med Collector

2016-04-25 11:40

Collector blir ny leverantör av betallösningar inom e-handel för Liseberg och Coop Norge Handel. Den sammantagna årliga kreditvolymen beräknas inledningsvis bli drygt 200 miljoner kronor.

Liseberg, som satsar allt mer på sina digitala kanaler, utökar betalmöjligheterna för sina kunder med hjälp av Collector. Det nya avtalet innebär att nöjesparkens besökare nu kan betala inträdet, sina åkpass, och produkter i Lisebergs webbshop med faktura eller konto online.

– Det känns både naturligt och bra att kunna erbjuda våra kunder och gäster en smidig fakturalösning som ett komplement till vår kortbetalning. Detta är något som har efterfrågats sedan länge, säger Kent Kierdorf, affärschef Liseberg.

1100 butiker inom dagligvaruhandeln

Liseberg är dock inte den enda storkunden som Collector landat på kort tid. Även Coop Norge Handel, som ansvarar för koncernens inköp, supply chain och marknadsföring, kommer att använda sig av Collectors betallösningar för sina e-handelssatssningar.

Annons
Annons

Kedjan består av 1100 butiker inom dagligvaruhandeln med varumärken som Coop Marked, Coop Prix, Coop Mega, Matkroken, Extra och Coop Obs Hypermarked. Utöver det driver kedjan flertalet butiker under varumärkena Obs Bygg, Extra Bygg och Byggmix.

– Vi är glada för att Coops e-handelskunder snart kan välja faktura som betallösning och vi ser fram emot ett bra samarbete med Collector, säger Barbara Fredriksen, inköpschef koncerntjänster Coop Norge Handel.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta