Mediekoncern köper upp E-handelsföretaget GoBaby

Stampen Media Group fortsätter med sina digitala värvningar. Mediehuset som sedan tidigare driver sajten Familjeliv.se vill genom uppköpet av e-handelsföretaget GoBaby flytta fram sin position även inom e-handeln.

Stampen Media Group driver sedan tidigare Familjeliv.se, en av Sveriges största föräldrasajter med nästan 1 miljon unika besökare på webben och i mobilen. Man äger och driver även sedan i våras den norska sajten Familieprat.no samt polska Familie.pl inom samma segment.

Och när man nu även köper upp nätbutiken GoBaby satsar Familjeliv Media på att bli Skandinaviens ledande aktör i segmentet familj/kvinna.

Annons

– Vi ser många möjligheter och synergier med förvärvet av GoBaby. Via Familjeliv når vi idag över hälften av alla svenska småbarnsmammor och en ansenlig del av papporna varje månad, vilka också är GoBabys målgrupp. Dessutom har vi god täckning i segmentet på flera andra marknader genom våra dottersajter i utlandet, säger Ylva Hvarfner vd Familjeliv Media.

Satsar internationellt

GoBaby säljer barn och babyprodukter i Skandinavien via sajterna GoBaby.se och GoBaby.no. Sedan lanseringen i slutet av 2010 har företaget utvecklats starkt både i Sverige, och sedan 2011 även i Norge.

Nätbutiken har idag över tusen produkter från över 50 välkända varumärken men även ett stort utbud av egenutvecklade produkter. Nu ska GoBaby utvecklas ytterligare, både i Sverige och internationellt.

– I arbetet med att fortsätta utveckla GoBabys position som en av de ledande e-handelsaktörerna inom familjesegmentet känns Familjeliv Media och Stampen Media Group som helt rätt plats. Familjelivs dominerande ställning som kanal inom GoBabys målgrupp är en fantastisk tillgång. Stampens breda mediakanaler i kombination med stark kompetens och en delad offensiv vision för onlinehandel gör att jag känner stor trygghet med dem som ägare, säger Baltsar Sahlin, en av grundarna och vd på GoBaby.

Källa: Press

Annons