Nöjesguiden väljer Tictail för sin nya E-handel

Tidningen Nöjesguiden lanserade i dagarna sin nya webbshop. I butiken kommer man bland annat att erbjuda tidningens läsare produkter inom teknik, mode, skönhet och upplevelser.

Nöjesguidens nya webbshop är ett samarbete med Tictail som nyligen utsågs till Årets Entreprenörer 2012. I den nya e-handeln vill tidningen ge sina läsare ett mervärde genom att ebjuda produkter inom teknik, mode, skönhet och upplevelser. Utbudet i webbshopen kommer medvetet att vara begränsat, i skrivande stund endast tre produkter.

– I princip sätter vi ju vårt varumärke på de produkter vi väljer att ta in, och då måste vi vara restriktiva. Tanken är heller inte att konkurrera med grossister, utan snarare att handplocka det vi tror våra läsare faktiskt är intresserade av och erbjuda ett mervärde, antingen i form av ett lägre pris eller en begränsad utgåva, säger Pelle Tamleht som är webbchef på Nöjesguiden.

Annons

Vill ge ett socialt mervärde

Nöjesguiden är med sina 150 000 läsare en av Sveriges största gratistidningar inom populärkultur och man har i dag redaktioner i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Tidningen distribueras i gallerior, restaurangmiljöer och runt olika mötesplatser.

– Papperstidningens USP ur ett marknadsperspektiv är idag att den distribueras nära köptillfället. Genom en att öppna en webbshop vill vi uppnå samma effekt även på nätet. Vi vill också att det ska ge ett socialt mervärde att handla och det är mycket därför vi har valt att samarbeta med Tictail, säger Pelle Tamleht.

Fram till årsskiftet kommer Nöjesguiden även att ha ett tillhörande showroom utöver sin nya nätbutik. Den kommer att finnas på Scandic Malmen vid Medborgarplatsen i den lägenhet som tidningen har byggt i ett samarbete med IKEA.

Källa: press
Relaterade nyheter:
Tictail ska växa ytterligare med nya miljoner i kassan

Annons